Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.32903/zs.68.1-2.6

UKLJUČENOST RODITELJA U RAZVIJANJE ŠKOLSKE SPREMNOSTI

Katarina Matijević ; Pučko otvoreno učilište Hrvatski dom Petrinja


Puni tekst: hrvatski pdf 12.722 Kb

str. 91-110

preuzimanja: 214

citiraj


Sažetak

Razdoblje ranog djetinjstva važno je razdoblje za socijalni, emocionalni, tjelesni i intelektualni razvoj. U tom se razdoblju stječu predznanja, vještine i iskustava koja su potrebna djeci za polazak u školu. Pojam „spremnost za školu“ odnosi se na psihofizičku zrelost djeteta. Svaki školski obveznik trebao bi imati razvijene intelektualne sposobnosti (poput pamćenja, koncentracije i rezoniranja), ali i druge vještine i znanja te određen stupanj socioemocionalne zrelosti. Sposobnosti i vještine koje se odnose na spremnost za školu utječu na kasniji akademski uspjeh djece, no i na sposobnost djeteta za učinkovit proces prilagodbe unutar obitelji i u društvu općenito. S obzirom na činjenicu da je školska spremnost uvjet za polazak u školu, u razvijanje vještina školske spremnosti trebali bi biti uključene predškolske odgojno- obrazovne ustanove ali i obitelj. Upitnicima „Roditeljska procjena školske spremnosti“ i „Upitnik o aspektima psihofizičkog razvoja predškolske djece“, koji su korišteni u empirijskom dijelu rada, prikupljeni su podatci koji će dati uvid u cilj istraživanja. Cilj istraživanja bio je ispitati: (1) Na koji su način roditelji u Republici Hrvatskoj uključeni u razvijanje školske spremnosti kod vlastite djece? i (2) Kakav je odnos između roditeljske uključenosti i spremnosti djece za školu? Također, ovim radom željela se provjeriti mogućnost uporabe upitnika „Roditeljska procjena školske spremnosti“ za generaliziranje podataka o roditeljskoj uključenosti i procjeni školske spremnosti u hrvatskom kontekstu. U istraživanju je sudjelovalo 419 roditelja djece predškolske dobi iz svih pet regija Republike Hrvatske. Statističkim postupcima analizirani su odnosi između roditeljske procjene školske spremnosti i uključenosti roditelja u razvoj školske spremnosti. Dobiveni rezultati ukazaju na konstrukcijsku i unutarnju valjanost i pouzdanost te primjenjivost upitnika „Roditeljska procjena školske spremnosti“ u hrvatskom kontekstu. Rad ističe važnost aktivnog sudjelovanja roditelja u razvoju vještina školske spremnosti s obzirom na to da se roditeljska uključenost u razvoj školske spremnosti pokazala učinkovitom i značajnom.

Ključne riječi

procjena roditelja; psihofizički aspekti razvoja predškolskog djeteta; školska spremnost; uključenost roditelja; validacija upitnika

Hrčak ID:

289582

URI

https://hrcak.srce.hr/289582

Datum izdavanja:

30.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 627 *