Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

KRITERIJI ZA ANALIZU I VREDNOVANJE UDŽBENIKA STRANOGA JEZIKA S ASPEKTA RAZVOJNE PRIMJERENOSTI TEMA

Nataša Košuta orcid id orcid.org/0000-0001-9150-6047 ; Filozofski fakultet u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 764 Kb

str. 3-18

preuzimanja: 361

citiraj


Sažetak

Osnovna je intencija ovoga rada izrada prijedloga kriterija za analizu i
evaluaciju tema u udžbeniku stranoga jezika s aspekta njihove razvojne
primjerenosti. S obzirom na to da je tekst u nastavi stranoga jezika istodobno i
izvor i cilj procesa učenja i poučavanja, kao temelj za analizu uzeta je tematika
tekstova u udžbenicima, i to s naglaskom na njihovu razvojnu – emocionalnu i
socijalnu primjenjivost u nastavi pod pretpostavkom da će razvojno
primjerena tematika tekstova potaknuti na komunikaciju. Prijedlog kriterija
izradit će se na temelju najvažnijih obilježja emocionalnoga i socijalnoga
razvoja ciljne skupine studenata prve godine studija njemačkoga jezika i
književnosti te postojećih kriterija analize i evaluacije za tekstove i
vježbe/zadatke u udžbenicima, a zatim primijeniti na dvama odabranim
udžbenicima za njemački kao strani jezik koji se rabe u tercijarnom
obrazovanju u Hrvatskoj. Na temelju provedene analize zaključit će se o
mogućim metodičkim implikacijama.

Ključne riječi

kriteriji vrednovanja udžbenika, tematika tekstova, razvojno primjerena praksa, njemački kao strani jezik, tercijarno obrazovanje

Hrčak ID:

289925

URI

https://hrcak.srce.hr/289925

Datum izdavanja:

25.6.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 814 *