Pregledni rad
https://doi.org/10.22598/zefzg.2022.2.75
Interdisciplinarnost u visokom obrazovanju: kritički osvrt i konceptualni okvir
Nikolina Dragičević
orcid.org/0000-0003-4046-8487
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Sve brojniji znanstvenici ističu kako kategorička strukturiranost podjele na različite discipline u visokom obrazovanju ne može dovoljno dobro odgovoriti na kompleksne izazove suvremenog društva. Sukladno, ističu prednost interdisciplinarnih pristupa – pristupa kreiranju znanja koja uključuju istraživačka polja iz različitih disciplina – kao jedan od mogućih odgovora na takve suvremene izazove. Ovaj se rad kritički osvrće na teoriju i praksu, te sukladno tome konceptualizira interdisciplinarnost u visokom obrazovanju koristeći se integrativnim pregledom literature te pregledom strateških dokumenata visokoobrazovnih institucija u svijetu i Hrvatskoj. Rezultati teorijske analize pokazuju porast popularnosti interdisciplinarnih pristupa te sve brojnije rasprave vezane za povezane prednosti i izazove. Rezultati kritičkog osvrta na praksu pokazuju da najbolja sveučilišta u svijetu uključuju interdisciplinarnost u svoje strateške planove te operacionaliziraju navedeno u praksi. Naprotiv, u visokoobrazovnim institucijama u Hrvatskoj interdisciplinarnost se većinom postavlja kao programatska vrijednost, dok se u praksi dominantno razmišlja disciplinski, to jest, kroz podjelu na fakultetske odjele i vezane specijalizacije.
Ključne riječi
interdisciplinarnost; visoko obrazovanje; istraživanje; digitalizacija
Hrčak ID:
290287
URI
Datum izdavanja:
4.1.2023.
Posjeta: 772 *