Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.17234/SocEkol.31.3.4
Provjera modela socijalno-poduzetničke namjere na studentskom uzorku Univerziteta u Bihaću
Elvira Ćatić-Kajtazović
orcid.org/0000-0002-0883-7484
; Ekonomski fakultet, Univerzitet u Bihaću, Bihać, Bosna i Hercegovina
Suad Kurić
orcid.org/0000-0003-2308-0114
; Ekonomski fakultet, Univerzitet u Bihaću, Bihać, Bosna i Hercegovina
Mirela Kljajić-Dervić
; Ekonomski fakultet, Univerzitet u Bihaću, Bihać, Bosna i Hercegovina
Sažetak
U ovom članku predstavljeni su rezultati testiranja modela socijalno-poduzetničke namjere na studentskom uzorku Univerziteta u Bihaću. Kao teorijski okvir korišten je klasični model Teorije planiranog ponašanja. Regresijskom analizom utvrđeno je da su značajni direktni prediktori socijalno-poduzetničke namjere osobni stav prema socijalnom poduzetništvu (β=0,212; p=0,007) i percipirana kontrola ponašanja (β=0,644; p=0,000) dok subjektivne norme nisu potvrđene kao statistički značajan direktni prediktor. Model objašnjava 54,4% varijance socijalno-poduzetničke namjere. Poduzetnik u bliskoj obitelji postoji kod 53,8% ispitanika. Studenti koji u bliskoj obitelji imaju poduzetnika postižu statistički značajne više vrijednosti kod percipirane kontrole ponašanja, ali i statistički značajne niže vrijednosti kod osobnog stava, u odnosu na studente koji nemaju blisku osobu koja je poduzetnik. Odnosno, studenti koji u bliskoj obitelji imaju osobu koja je poduzetnik, u odnosu na studente koji nemaju takvu osobu, mogu se osjećati sposobnijima za pokretanje socijalno-poduzetničkog poduhvata, ali isto tako mogu imati i niži stupanj poželjnosti da postanu socijalni poduzetnici. Uslijed nedostatka kvantitativnih studija u području socijalnog poduzetništva koje se još uvijek nalazi u fazi izgradnje teorijskih modela smatramo da će rezultati testiranja modela socijalno-poduzetničke namjere, predstavljeni u ovom članku, doprinijeti boljem razumijevanju primjene teorije planiranog ponašanja u području socijalnog poduzetništva.
Ključne riječi
Teorija planiranog ponašanja; socijalno poduzetništvo; socijalno-poduzetnička namjera; studenti
Hrčak ID:
290926
URI
Datum izdavanja:
10.1.2023.
Posjeta: 1.366 *