Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

VIŠEKRITERIJSKO ISPITIVANJE UČINAKA NASTAVE NA DALJINU TIJEKOM PRVE PANDEMIJSKE GODINE COVID-19

Josip Cindrić ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 158 Kb

str. 71-87

preuzimanja: 164

citiraj


Sažetak

Jedna od primarnih pretpostavki postdigitalnih teorija je nerazdvojivost tehnologije i digitalnih medija od društvenih i humanih aktivnosti. Otvorena ostaju pitanja definiranja humanog identiteta, posebice u okvirima obrazovanja. Ovaj rad prikazuje prikupljene informacije o nastavi na daljinu tijekom prve pandemijske godine od globalnog zatvaranja u ožujku 2020. do kraja ljetnog semestra iste godine. Prije, tijekom i nakon prve pandemijske godine i nastave na daljinu za studente Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru, pratilo se nekoliko globalnih parametara kod studenata s ciljem poboljšanja izvedbe nastave na daljinu. 311 (47% od ukupno upisanih) studenata svih studijskih godina na Odjelu za izobrazbu učitelja i odgojitelja (Sveučilište u Zadru) participiralo je u istraživanju. Korišteni su upitnici o organizaciji nastave na daljinu, teškoće u koncentraciji i motivaciji, opterećenost nastavom na daljinu, stres vezan uz nastavu na daljinu , stav o nastavi na daljinu općenito. Rezultati na početku pandemije su pokazali umjerenu razinu teškoća u koncentraciji i motivaciji i opterećenosti nastavom, nešto pozitivnije procjene organizacije nastave na daljinu i optimizma, dok je najviša bila procjena stresa vezanog za nastavu na daljinu a najniža procjena nastave na daljinu općenito kao alternative klasičnoj nastavi. Utvrđene su razlike u procjeni teškoća u koncentraciji i motivaciji, opterećenosti, procjeni stresa i akademskog postignuća s obzirom na studijsku godinu. Na kraju prve pandemijske godine porastao je postotak studenata koji su bili redovitiji na nastavi, kao i onih koji smatraju da će im uspjeh biti bolji, povećale se vrijednosti za procjenu organizacije, motivaciju, stav prema nastavi na daljinu kao alternativi klasičnoj nastavi, te smanjio strah od ispita (zadovoljstvo provedbom ispita 3.94).

Ključne riječi

nastava na daljinu; pandemija Covid-19; postdigitalno

Hrčak ID:

292500

URI

https://hrcak.srce.hr/292500

Datum izdavanja:

24.12.2022.

Posjeta: 626 *