Medijske studije, Vol. 13 No. 26, 2022.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.20901/ms.13.26.3
Maloljetnici kao stvaratelji sadržaja: studija o učinkovitosti propisa o oglašavanju u Sjedinjenim Am eričkim Državama, Ujedinjenom Kraljevstvu i Španjolskoj
Esther Martínez Pastor
orcid.org/0000-0002-2861-750X
; Faculty of Communication Sciences, Department of Audiovisual Communication and Advertising, University of Rey Juan Carlos
Rodrigo Cetina Presuel
; Barcelona School of Management, Pompeu Fabra University
Isabel Serrano Maíllo
orcid.org/0000-0003-4919-9834
; Public Law Departament, Faculty of Communication Sciences Complutense University of Madrid
Sažetak
Članak analizira stupanj usklađenosti s propisima o oglašavanju koji se odnose na sadržaje koje su izradile maloljetne osobe ili su namijenjene maloljetnim osobama na YouTubeu. Istraživanje je provedeno analizom sadržaja na uzorku od 463 videa koji su objavljeni na platformi YouTube u razdoblju od 2016. do 2020. godine. Videozapisi su odabrani s kanala 15 najpopularnijih dječjih youtubera, prema njihovoj poziciji na Social Bladeu, a koji potječu iz Sjedinjenih Američkih Država, Ujedinjenog Kraljevstva i Španjolske. Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi otkrivaju li videozapisi da se radi o komercijalnom sadržaju i je li to učinjeno u skladu s važećim zakonodavstvom. Ujedno, istraživano je jesu li osobni podatci traženi u promotivne svrhe. Članak pokazuje kako je unatoč postojanju oglašivačke regulative u svim istraživanim zemljama usklađenost s regulativom minimalna u pogledu identifikacije reklamnog sadržaja kao takvog.
Ključne riječi
maloljetnici; YouTube; komercijalni sadržaj; privatnost
Hrčak ID:
292674
URI
Datum izdavanja:
31.1.2023.
Posjeta: 1.150 *