Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.13.26.2

Utjecaj globalnIh streaming platformI na televizijsku proizvodnju: studija slučaja proizvodnje sadržaja u Češkoj

Karolína Vodičková orcid id orcid.org/0000-0002-1235-1145 ; Charles University, Faculty of Social Sciences, Institute of Communications Studies and Journalism


Puni tekst: engleski pdf 645 Kb

str. 27-47

preuzimanja: 829

citiraj


Sažetak

Televizijska industrija suočava se s novim izazovima pri prilagodbi trenutnoj kulturi streaminga te istražuje mogućnosti digitalne distribucije. Globalni streaming servisi percipiraju se kao glavni izvor audiovizualne zabave u različitim zemljama, bez obzira na kulturnu i nacionalnu baštinu gledatelja, pa je stoga konkurencija na tržištu neizmjerno porasla. Ovaj se rad usredotočuje na utjecaj globalnih usluga videa na zahtjev (engl. video on demand, VOD) na audiovizualnu produkciju na nacionalnoj razini. Naglasak je na televizijskoj proizvodnji s obzirom na to da publika sve više prelazi u digitalno okruženje – to se doživljava kao prilika za televiziju da bude konkurentnija, oslanjajući se na svoje jedinstveno znanje o publici na nacionalnoj razini. Studija slučaja pokazuje kako je audiovizualna industrija u Češkoj primjer snažno nacionalno orijentiranog tržišta na čiji razvoj utječe prisutnost globalnih platformi, kao što su Netflix ili HBO Max. Pružajući primjere s češkog tržišta platformi, studija slučaja također ilustrira i širenje lokalnih pružatelja usluga emitiranja u digitalnu sferu.‎‎

Ključne riječi

Platforme; audiovizualni sektor; streaming; video na zahtjev; Češka; televizija

Hrčak ID:

292673

URI

https://hrcak.srce.hr/292673

Datum izdavanja:

31.1.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.862 *