Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Prikaz rezultata analize programskih sadržaja radijskih postaja na području Zagreba i Zagrebačke županije

Marina Mučalo orcid id orcid.org/0000-0003-2577-3707 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 241 Kb

str. 113-128

preuzimanja: 2.270

citiraj


Sažetak

U radu su izneseni rezultati istraživanja što je radi analize sadržaja radijskih programa, provedeno na području Zagreba i Zagrebačke županije. Predmet istraživanja bili su svi radijski programi tog područja, ukupno 21 program. Istraživanje je obuhvatilo šestomjesečno razdoblje od 1. siječnja 1999. do 31. lipnja 1999. godine. Rezultati koji su, u skraćenoj verziji, dani u ovom radu kazuju da se radijski programi, u prosjeku, sastoje od oko 80 posto glazbe, oko 12 posto tematskih govornih sadržaja (bez emisija informativnog programa) te oko 8 posto reklama. Analizom tematskih govornih sadržaja utvrđeno je da gotovo 40 posto čine tzv. zabavni sadržaji prezentirani kroz najjednostavnije radijske forme, što potvrđuje tvrdnje o prevlasti tzv. veselih programa. Komercijalni se mediji moraju ponašati tržišno, nudeći one sadržaje koje njihovo slušateljstvo traži. Međutim, to dodatno potvrđuje važnost uspostave javnih medija kao svojevrsne protuteže nabujaloj komercijalizaciji. Jedan od razloga za to je i redoviti mjesečni priljev od prikupljanja pretplate koji javne medije stavlja u povlašteni tržišni položaj, ali ih čini i dodatno odgovornima za raznovrsnost programskih sadržaja, te pravovremeno i nepristrano informiranje.

Ključne riječi

Hrčak ID:

26853

URI

https://hrcak.srce.hr/26853

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.925 *