Recenzija, prikaz
Prikaz provođenja preventivnog programa i eTwinning projekta „Čitanjem do sebe“ kroz suradnju knjižničara i psihologa u Osnovnoj školi „Gornja Vežica“
Anja Kučan Buterin
orcid.org/0009-0006-7510-4439
; Osnovna škola „Gornja Vežica", Rijeka, Hrvatska
Tanja Tuhtan‑Maras
orcid.org/0009-0009-7274-1151
; Osnovna škola „Gornja Vežica", Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Svrha je ovog prikaza pokazati provođenje projekta u suradnji knjižničara i psihologa, kao programa primarne prevencije s ciljem poticanja razvoja socioemocionalnih kompetencija učenika u svrhu prevencije teškoća mentalnog zdravlja.
U posljednje vrijeme bilježi se rastuća pojavnost teškoća mentalnog zdravlja u sve ranijoj dobi. Upravo škola ima ulogu podržavanja pozitivnog razvoja djece i preveniranja potencijalnih mentalnih teškoća. Kroz suradnju knjižničara i psihologa osmislio se preventivni program i projekt „Čitanjem do sebe“ koji se provodi u nekoliko osnovnih škola. Rad je proizašao iz osobnih iskustava tijekom provođenja navedenog programa. Rad prikazuje vrijednost korištenja terapeutskih priča za razvoj socioemocionalnih kompetencija, koristeći biblioterapijske i ostale kreativne metode u obliku radionica s učenicima. Rezultati pokazuju kako se formom terapeutskih priča vođenim čitanjem i različitim kreativnim tehnikama kod učenika može povećati samorazumijevanje i samoopažanje, osjetljivost na interpersonalne odnose, razviti kreativnost i samoizražavanje, ohrabriti ih za pozitivno mišljenje i kreativno rješavanja problema, ojačati komunikacijske vještine, a pritom i ujediniti različite aspekte osobnosti te osloboditi snažne emocije i napetosti.
Rad pokazuje autorski preventivni program i projekt objavljen na eTwinning platformi koji se provodi među učenicima osnovnih škola kroz suradnju knjižničara i psihologa te međusobnu suradnju.
Ključne riječi
mentalno zdravlje; preventivni program/projekt; socioemocionalni razvoj; terapeutske priče; radionice
Hrčak ID:
294549
URI
Datum izdavanja:
20.2.2023.
Posjeta: 625 *