Pregledni rad
https://doi.org/10.31823/d.30.4.7
Pedagogija djelotvorne ljubavi u kulturi odgojno-obrazovne ustanove
Maja Brust Nemet
orcid.org/0000-0002-6936-3024
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Ružica Tokić Zec
orcid.org/0000-0002-4743-0636
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Ana Krstić
; KBC Osijek, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Pedagoška istraživanja zagovaraju humanistički pristup koji promiče cjelovit razvoj pojedinca, stoga cilj školovanja nije samo stjecanje znanja, već uvažavanje njegovih interesa i potreba, gdje se uz intelektualne ističu i emocionalne značajke razvoja. Kako bi se razvijala učenička odgovornost, tolerancija, kritičko mišljenje, samostalnost i uspješno komuniciranje, neophodni su odgovorni i moralni učitelji, svjedoci vrijednosti. Profesionalno kompetentni učitelji trebaju biti svjesni implicitnih utjecaja unutar i izvan odgojno-obrazovne ustanove, koji utječu na kulturu škole i usvajanje temeljnih vrijednosti svih dionika. Danas je više nego ikad potrebno voditi se postavkama pedagogije djelotvorne ljubavi don Bosca, koji je odgajao vlastitim primjerom te utvrdio temelje preventivnoga sustava utemeljenoga na ljubavi prema učenicima.
Ključne riječi
djelotvorna ljubav; don Bosco; kompetencije; kultura škole; skriveni kurikul; vrijednosti
Hrčak ID:
294737
URI
Datum izdavanja:
2.3.2023.
Posjeta: 1.186 *