Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2022.2.4.51

ULOGA I AKTIVNOSTI FUNKCIJE ODNOSA S JAVNOŠĆU U MENADŽMENTU PODUZEĆA

Damir Vasilj orcid id orcid.org/0000-0001-9946-649X ; Sveučilište u Mostaru
Izabella Katarina Korda ; Sveučilište u Mostaru


Puni tekst: hrvatski pdf 2.007 Kb

str. 51-62

preuzimanja: 488

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 173 Kb

str. 62-62

preuzimanja: 22

citiraj


Sažetak

Velik broj uspješnih poduzeća, javnih ustanova ili nevladinih organizacija podrazumijeva i postojanje strateški osmišljenih programa odnosa s javnošću. Odgovarajući način predstavljanja poduzeća na tržištu zahtijeva i odgovarajući način komuniciranja sa svim javnostima koje imaju utjecaj na njihovo poslovanje. Poduzeće s jasno definiranom vizijom, misijom i ciljevima rezultat je jasne strategije odnosa s javnošću. Kreiranjem programa komuniciranja koji su usklađeni s cjelokupnom poslovnom strategijom poduzeća imaju mnogo veće mogućnosti ostvariti dugoročan poslovni i tržišni uspjeh te ostvariti razumijevanje sa svojim potrošačima i ostalim ciljnim javnostima. Pravilno uspostavljeni odnosi s javnošću omogućavaju kvalitetne odnose s različitim javnostima koji će koristiti poduzeću. Provedeno istraživanje ukazuje na hijerarhijski veću poziciju funkcije odnosa s javnošću u menadžmentu poduzeća u BiH. Istraživanje je pokazalo da je funkcija odnosa s javnošću hijerarhijski pozicionirana pri vrhovnomu menadžmentu, odnosno da svoje aktivnosti provode kroz ured uprave te kao takva ima značajniju ulogu u poduzećima. Odnos između organizacije i javnosti veoma je bitan i mora biti jedna od najvažnijih aktivnosti lidera organizacije. Jedan od najčešćih problema odnosa s javnošću kao funkcije jest ta što se većinski provodi kroz druge funkcije i kao takva ne dobiva adekvatnu evaluaciju. Istraživanje je pokazalo da je jedan od najvećih problema u struci upravo nerazumijevanje važnosti funkcije ili odjela odnosa s javnošću u poduzećima. Poput svih menadžera i menadžeri funkcije odnosa s javnošću trebaju znati kako mjeriti svoj uspjeh i u konačnici kako se on odražava na poslovni uspjeh organizacije. Da bi odnosi s javnošću pridonijeli uspjehu organizacije, oni moraju biti učinkoviti i efektivni, odnosno stvarati rezultate i prilikom toga raditi razliku u odnosu na prethodno stanje.

Ključne riječi

odnosi s javnošću; poduzeća; uloga i aktivnosti odnosa s javnošću; menadžment

Hrčak ID:

295749

URI

https://hrcak.srce.hr/295749

Datum izdavanja:

30.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 716 *