Stručni rad
Marketing i odnosi s javnošću Hrvatskoga školskog muzeja
Marijana Bračić
; Hrvatski školski muzej, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Tumačenja i predstavljanja javnosti muzejske građe dio su muzejske djelatnosti, a muzej je institucija otvorena za javnost u službi društva i njegova kulturnoga i gospodarskoga razvitka. Marketing u muzejima popularizira njihov rad, potiče svijest o muzejima kao potrebnim i utjecajnim institucijama te privlači i upoznaje publiku s kulturnom baštinom koju muzeji čuvaju. Građenjem marketinške strategije na temelju postavljene strategije poslovanja muzeja, koristeći marketinške alate na inovativan i kreativan način uz suradnju svih djelatnika muzeja, postiže se uspješno i prepoznatljivo djelovanje muzeja kao kulturne ustanove u široj zajednici. Hrvatski školski muzej od svojega osnutka prije 120 godina predstavlja kulturnu baštinu školstva u Hrvatskoj. Razvojem Muzeja razvija se i potreba za različitim pristupima promociji njegova rada i aktivnosti, koju prati i otvaranje specijaliziranoga odjela i zapošljavanje stručnjaka iz toga područja. S vremenom je Muzej mijenjao vizualni identitet te se prilagođavao razvoju moderne tehnologije i komunikacija. Svojim stalnim postavom, muzejskim izložbama, radionicama i drugim aktivnostima, koje su praćene raznim marketinškim materijalima, dobrom suradnjom sa sponzorima i prisutnošću u medijima Muzej je u stalnom kontaktu sa svojom publikom, ostvarujući pritom nove kontakte uz stvaranje novih poklonika. Hrvatski školski muzej nastavlja s marketinškim aktivnostima i u ograničavajućim okolnostima uzrokovanim posljedicama potresa i pandemije.
Ključne riječi
Hrvatski školski muzej (Zagreb); muzejski marketing; marketing u kulturi
Hrčak ID:
296315
URI
Datum izdavanja:
15.6.2021.
Posjeta: 821 *