Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.29.2.4

Politika nastave književnosti na prijelazu iz SFR Jugoslavije u Republiku Hrvatsku

Luka Ostojić orcid id orcid.org/0009-0002-9170-3045 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.124 Kb

str. 101-125

preuzimanja: 284

citiraj


Sažetak

Povijest lektire pokazuje nam kako su učenici dolazili u kontakt s književnim tekstovima te koje su ideje usvajali o čitanju, umjetnosti i vlastitim identitetima. Obrazovni sustavi ne teže nužno samo osobnom razvoju učenika nego im pokušavaju prenijeti određene političke vrijednosti i ideje. Sama nastava književnosti u tom je okviru sudjelovala u kreiranju ideja o nacionalnim i nadnacionalnim zajednicama kojima učenici nominalno pripadaju. Jugoslavenski sustav pritom je prenosio široko i kompleksno shvaćanje književnosti, no po cijenu pretjerane zasićenosti i zahtjevnosti programa. Hrvatski sustav postavio je mononacionalni pristup kao jedinu liniju proučavanja književnosti, a pritom je zadržao i zahtjevnost i krutost u obradi djela. Stoga je vjerojatno da se učenici ni u jednom sustavu nisu putem lektire povezali s kolektivnim identitetima i da su počeli zazirati od čitanja.

Ključne riječi

lektira; nastava književnosti; kanon; bratstvo i jedinstvo; mononacionalni pristup; prinudna pedagogija

Hrčak ID:

296364

URI

https://hrcak.srce.hr/296364

Datum izdavanja:

28.2.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 827 *