Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Integracija mladih: načini percipiranja i razumijevanja »drugih«

Ognjen Čaldarović
Melita Švob
Carmen Brčić


Puni tekst: engleski pdf 110 Kb

str. 299-314

preuzimanja: 907

citiraj


Sažetak

U radu se iznose rezultati istraživanja koje je realizirano u okviru međunarodnog projekta o integraciji mladih koji se već niz godina realizira u suradnji sa Sveučilištem u Tübingenu (Jugend zwischen Ausgrenzung und Integration. Theorien und Methoden eines internationalen Projekts). Predstavljeni su rezultati kvalitativnog istraživanja koje je provedeno u dvjema školama u Dubravi (Zagreb) uz uporabu metode analize fokusnih skupina. Osnovna namjera istraživanja bila je ustanoviti potencijalne razlike koje postoje u načinima integracije učenika u dvjema školama – osnovnoj i srednjoj. Rezultati istraživanja pokazali su da nisu uočene važnije razlike u načinima integracije i dezintegracije između dviju ispitanih skupina (osnovnoškolci i srednjoškolci) iako su neke razlike ipak ustanovljene. Istraživanje je pokazalo da se očekivani aspekti procesa stigmatizacije i marginalizacije obično vezuju uz socijalno podrijetlo učenika, odnosno podrijetlo roditelja, a ne uz neke specifične načine ponašanja ili specifične stavove ispitanika.

Ključne riječi

integracija; mladi; škola; Zagreb

Hrčak ID:

2583

URI

https://hrcak.srce.hr/2583

Datum izdavanja:

28.12.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.226 *