Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Problem institucijskog "pokrivanja" djece s teškoćama u razvoju u Hrvatskoj

Joško Sindik ; Dječji vrtić «Trnoružica», Zagreb


Puni tekst: hrvatski PDF 100 Kb

preuzimanja: 59

citiraj


Sažetak

Propozicije koje svaki predškolski program u Hrvatskoj mora nužno zadovoljiti su (1):
- svjetski i državni temeljni zakoni (Konvencija o dječjim pravima, UN, iz 1989, Ustav Republike Hrvatske iz 1990);
- Zakon o predškolskom odgoju i obrazovanju, iz 1997.;
- Nacionalni standardi o uvjetima provođenja programa predškolskog odgoja i   obrazovanja;
- prihvaćanje i provođenje odredbi Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske;
- verifikacija (odobrenje) za provođenje programa od strane nadležnih tijela Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske, te kontinuirano vrednovanje programa, tijekom provedbe programa, koje provodi tim stručnjaka.
Dokumenti koji propisuju programe sadrže sljedeće elemente: ciljeve, korisnike programa, organizacijske oblike provedbe programa, način financiranja, obrazovni i stručni nivo sudionika u provedbi programa, karakteristike prostornih uvjeta u kojima se program provodi, načine kontinuiranog vrednovanja programa. Organizacijski oblici u kojima se provode predškolski programi su: dječji vrtići, igraonice, škole, radionice, tečajevi, klubovi.
Dječji vrtići su institucije u kojima se u sklopu redovitog programa (cjelodnevno ili poludnevno) najpotpunije realizira sustavni program predškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj, i osnovni programski ciljevi su mu (2):
- ravnomjerna stimulacija cjelovitog djetetova psihosomatskog razvoja (dakle razvoja djeteta u svim područjima razvoja);
- prevencija pojavljivanja «posebnih razvojnih potreba» djeteta.
Tri su osnovne vrste programa za predškolsku djecu u Hrvatskoj: sistematski (a), specijalizirani razvojni programi (b), interventni, kompenzacijski i rehabilitacijski programi (c). Više je oblika realizacije ove tri vrste programa. Sistematski programi imaju svrhu stimulirati psihosomatski razvoj djeteta u cjelini. Specijalizirani razvojni programi stimuliraju intenzivnije određena područja razvoja (ipak nastojeći stimulirati i ostala područja razvoja). Interventni, kompenzacijski i rehabilitacijski programi najznačajniji su za djecu s posebnim potrebama i nastoje osigurati utjecaj na posebno okruženje i zahtjeve koje su potrebni za razvoj takve djece.  

Ključne riječi

Hrčak ID:

297914

URI

https://hrcak.srce.hr/297914

Datum izdavanja:

9.12.2014.

Posjeta: 126 *