Ostalo
Parlaonica kao oblik rada u okviru školskog preventivnog programa
Ivica Fabris
; OŠ Petra Kanavelića
Sažetak
UVOD Budući je odgoj za zdrav život oduvijek je bio jedan od ciljeva škole, a time i rad na prevenciji neprihvatljivih oblika ponašanja, odnosno rizičnih ponašanja mladih, njena temeljna zadaća. U našoj školi prvi opći školski preventivni program napravili smo 1994./95. šk. god., dakle prije izrade Nacionalnog programa borbe protiv ovisnosti RH. Već tada smo prevenciju neprihvatljivih ponašanja zamislili široko, promišljajući je u duhu humanističke psihologije, stalno težeći za podizanjem kvalitete odgojno-obrazovnog rada i učenjem vještine dvosmjerne komunikacije kako bi nastava prerasla u pravi interakcijski proces. Paralelno s općim nastojanjima izradili smo specifične sadržaje namijenjene učenicima 7. i 8. razreda i njihovim roditeljima. U tom poslu surađivali smo s policijom, liječnicima opće prakse, svećenicima, i ostalim „ljudima dobre volje i dobrih ideja“, a koristili smo iskustva tkzv. Splitskog modela koji se u to vrijeme pokazivao izuzetno uspješnim. Naravno, provodeći takav program, iskusili smo sve probleme i upitnosti koji su pratili slične pionirske poduhvate: od nedostatka prave literature, političkog marketinga, nedostatka financijske podrške do robovanja nekim ustaljenim predrasudama i stereotipima o preventivnom djelovanju. Nakon objavljivanja prvog Nacionalnog programa suzbijanja zlouporabe opojnih droga RH (2003.), pristupili smo izradi sustavnog višegodišnjeg školskog preventivnog programa u kojem smo naglasak stavili upravo na stvaranje pretpostavki za kvalitetnu, znanstveno zasnovanu prevenciju u školi. (Nadali smo se da će Ministarstvo prosvjete i športa, ugrađujući program prevencije u opći školski sustav, dati odgovore na „vječna školska pitanja“ : tko, kako, koliko, kada i za koju cijenu, će izvoditi takve programe. Naravno, odgovora nije bilo!).
Ključne riječi
Hrčak ID:
298250
URI
Datum izdavanja:
29.2.2016.
Posjeta: 553 *