Stručni rad
Pristup medija problemu debljine
Nina Svjetlanović
; Medicinski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Škola narodnog zdravlja „A. Štampar“, Rockefellerova 4, Zagreb
Slavica Sović
; Medicinski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Škola narodnog zdravlja „A. Štampar“, Rockefellerova 4, Zagreb
Ksenija Vitale
orcid.org/0000-0002-9842-8122
; Medicinski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Škola narodnog zdravlja „A. Štampar“, Rockefellerova 4, Zagreb
Sažetak
Sažetak Debljina, kao pojam je sve zastupljenija u medijima kroz zdravstvene, estetske ili potrošačke sadržaje. U ovom istraživanju promatrano je koliki je udio sadržaja o debljini i zdravlju u dnevnim novinama i novinskim dodacima Jutarnjeg lista. Analizirano je 19 dnevnih izdanja Jutarnjeg lista i 5 izdanja novinskih dodataka, Like, Gloria i Studio, kroz razdoblje od godinu dana, od siječnja do prosinca 2014. Za analizu je korištena kvalitativna metoda usmjerene analize sadržaja kojom su praćene ključne riječi u člancima i rekalamama. Kod članaka/reklama gdje su pronađene ključne riječi radila se analiza po generalizacijskom dizajnu gdje se kvalitativni materijal pretvara u numeričke podatke. Uzorak je konstruiran prema shemi uzorkovanja na bazi šest tjedana kao minimum za relevantne rezultate. Rezultati su pokazali da je u novinama i dodacima 81% članaka, a 19% reklama, u kojima je u samo 5% zastupljeno zdravlje i 1% debljina. U subkategorijama debljine najviše je bilo članaka o zdravlju 37% ili 16/3478 (0,46% od sveukupnog broja članaka), zatim o poznatim ličnostima 26% (0,32% od sveukupnog broja članaka), reklame kao i supkategorija ostalo su imali 19% ili 8/3478 (0,23% od sveukupnog članaka). O zdravlju je bilo 118 članaka. Najviše je bila zastupljena subkategorija infekcije s 19% ili 0,63% od sveukupnog broja članaka, a najmanje supkategorija imunitet s 2%. Zdravlje i debljina nisu visoko zastupljeni u istraživanim dnevnim novinama kao ni u dodacima, s obzirom na to da je samo 5% sadržaja o zdravlju i 1% sadržaja o debljini. Ovako nizak postotak pruža priliku za uvođenje više članaka, a porastom postotka mogao bi se pratiti eventualan pozitivan utjecaj na zdravlje i tjelesnu težinu čitatelja. Bitno je pronaći i predstaviti sadržaj s kojim se čitatelji mogu poistovjetiti kako bi se što bolje mogao koristiti u suzbijanju debljine, poboljšanja zdravlja i poticanja javnozdravstvenih kampanja.
Ključne riječi
debljina,zdravlje,dnevne novine,novinski dodaci
Hrčak ID:
299079
URI
Datum izdavanja:
7.1.2017.
Posjeta: 501 *