Skip to the main content

Short communication, Note

Učenici s teškoćama u školi

Davorka Dragojević orcid id orcid.org/0009-0008-6391-1297 ; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb
Vedrana Šenjug Užarević orcid id orcid.org/0000-0001-6827-8760 ; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb
Ana Wagner Jakab ; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 143 Kb

versions

page 54-65

downloads: 69

cite

Full text: english pdf 143 Kb

versions

page 54-65

downloads: 38

cite


Abstract

Govoreći o djeci s teškoćama, društvo je kroz godine mijenjalo svoje stajalište; od potpunog
odbacivanja, preko ambivalentnosti, pa sve do prihvaćanja iz kojega je potekla ideja
integracije.
Integracija učenika s teškoćama u razvoju u redovan sustav odgoja i obrazovanja svakako je
predstavljala velik korak u ostvarivanju njihovih prava, no na žalost, zbog predrasuda i
pogrešnih stavova okoline, učenici s teškoćama u razvoju nerijetko su izloženi nasilju u školi.
Polazeći od koncepta ljudskih prava i prava djece, tolerancija je u današnje vrijeme
prihvaćena kao temeljna ljudska vrijednost, vrlina kojoj današnje društvo teži, a razvijanje
tolerancije neizostavna je komponenta u razvoju djeteta. Učenje tolerancije od najranije dobi
rezultirat će formiranjem pozitivnih stavova prema drugima.
Poticanjem tolerancije kod djece osnovnoškolske dobi povećava se razvoj empatije prema
drugima, a učenicima s teškoćama u razvoju pruža mogućnost da kroz odrastanje i učenje uz
svoje vršnjake „prosječne populacije“ izgrade samopouzdanje ali i ostvare maksimum svojih
potencijala.
Cilj ovog rada je kroz pregled istraživanja prikazati položaj učenika s teškoćama u razvoju
integriranim u redovnim osnovnim školama, kao i prikazati modele učenja tolerancije za
učenike osnovnoškolske dobi.
Ključne riječi: Učenici s teškoćama u razvoju, tolerancija, nasilje.

Keywords

učenici s teškoćama,školovanje,nasilje

Hrčak ID:

299084

URI

https://hrcak.srce.hr/299084

Publication date:

7.4.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 207 *