Kratko priopćenje
Učenici s teškoćama u školi
Davorka Dragojević
orcid.org/0009-0008-6391-1297
; Edukacijsko rehabilitacijski fakultet, Sveučilišta u Zagrebu
Vedrana Šenjug Užarević
orcid.org/0000-0001-6827-8760
; Edukacijsko rehabilitacijski fakultet, Sveučilišta u Zagrebu
Ana Wagner Jakab
; Edukacijsko rehabilitacijski fakultet sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Govoreći o djeci s teškoćama, društvo je kroz godine mijenjalo svoje stajalište; od potpunog
odbacivanja, preko ambivalentnosti, pa sve do prihvaćanja iz kojega je potekla ideja
integracije.
Integracija učenika s teškoćama u razvoju u redovan sustav odgoja i obrazovanja svakako je
predstavljala velik korak u ostvarivanju njihovih prava, no na žalost, zbog predrasuda i
pogrešnih stavova okoline, učenici s teškoćama u razvoju nerijetko su izloženi nasilju u školi.
Polazeći od koncepta ljudskih prava i prava djece, tolerancija je u današnje vrijeme
prihvaćena kao temeljna ljudska vrijednost, vrlina kojoj današnje društvo teži, a razvijanje
tolerancije neizostavna je komponenta u razvoju djeteta. Učenje tolerancije od najranije dobi
rezultirat će formiranjem pozitivnih stavova prema drugima.
Poticanjem tolerancije kod djece osnovnoškolske dobi povećava se razvoj empatije prema
drugima, a učenicima s teškoćama u razvoju pruža mogućnost da kroz odrastanje i učenje uz
svoje vršnjake „prosječne populacije“ izgrade samopouzdanje ali i ostvare maksimum svojih
potencijala.
Cilj ovog rada je kroz pregled istraživanja prikazati položaj učenika s teškoćama u razvoju
integriranim u redovnim osnovnim školama, kao i prikazati modele učenja tolerancije za
učenike osnovnoškolske dobi.
Ključne riječi: Učenici s teškoćama u razvoju, tolerancija, nasilje.
Ključne riječi
učenici s teškoćama,školovanje,nasilje
Hrčak ID:
299084
URI
Datum izdavanja:
7.4.2017.
Posjeta: 741 *