Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Značaj igre u socijalizaciji djece predškolskog uzrasta

Ivana Jasić ; Dodidplomski studij sestrinstva, Zdravstveno veleučilište u Zagrebu
Ana– Marija Jasić ; Dodiplomski studij socijalnog rada, Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski PDF 144 Kb

verzije

str. 18-23

preuzimanja: 113

citiraj


Sažetak

SAŽETAK Uvod: Igra je najautonomnija čovjekova aktivnost i najizrazitiji oblik dječje aktivnosti. Iako je u čovjekovoj prirodi da se igra čitav život, u djetinjstvu ima najveće značenje i moć. Zato je igra jedna od temeljnih pretpostavki za pravilan rast i razvoj dječjeg organizma. U ovom istraživanju odlučili smo posvetiti pažnju dječjoj igri. Nastojali smo teorijski što detaljnije prikazati značaj igre u socijalizaciji predškolske djece te kako igra može doprinijeti kvalitetnoj i zdravoj socijalizaciji predškolske djece. Cilj: Ispitati ulogu igre u socijalizaciji djece predškolskog uzrasta. Ovim istraživanjem se želi otkriti i objasniti spoznaja igre i značenje igre u djetinjstvu djeteta. Metode: Provedena je anketa među roditeljima njihove predškolske djece Dječjeg vrtića Slagalica u Zagrebu. Anketa obuhvaća ispitivanje uobičajenih načina organiziranja igre, prihvaćanju teme igre i uloge u igri koju im dodjeljuju druga djeca, da usklade svoje ideje sa idejama svojih vršnjaka te da aktivno sudjeluju u igri. U anketi su sudjelovali roditelji 19 –ero djece dviju odgojno – obrazovnih različitih skupina kroz stvaranje, istraživanje i učenje uzrasta 1 – 6 godina starosti. Rezultati: Rezultati su pokazali da djeca u toku igre doživljavaju različite kontakte sa svojim vršnjacima što je na njih utjecalo na različite načine. 74% djece samostalno organizira igru, gdje su dječaci u prednosti, a 58% djece sudjeluju u zajednici i poštivanju pravila igre, gdje djevojčice uzimaju prednost. Zaključak: Kroz igru se dijete skladno razvija, stječe vještine i kvalitete poput samokontrole, izdržljivosti, radoznalosti, želje za uspjehom i istraživačke strasti. Zbog toga je važna stručna osoba odgajatelj koji će djetetu pomoći da odraste s osjećajem vjere u samog sebe i svoje sposobnosti, koji će u životu imati kapital, a to je djetetovo samopouzdanje i samostalnost. Uspije li odgajatelj usaditi predanost, zadovoljstvo i radost u igri, dijete će se razvijati u sretnu, zadovoljnu i odgovornu odraslu osobu. Ključne riječi: igra, socijalizacija, predškolska djeca

Ključne riječi

igra,socijalizacija,predškolska djeca

Hrčak ID:

299124

URI

https://hrcak.srce.hr/299124

Datum izdavanja:

7.10.2018.

Posjeta: 249 *