Stručni rad
ADHD- izazov današnjice
Danica Matić
; Veleučilište u Bjelovaru
Tatjana Badrov
; Veleučilište u Bjelovaru
Filip Puharić
; Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Ana Žulec
; Katoličko-bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Ella Bohaček
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Uvod: ADHD (attencion deficit hiperactivity disorder) ili poremećaj pažnje, jedan je od najčešćih poremećaja s kojim se susrećemo u djetinjstvu, ali i u adolescenciji. Cilj istraživanja: ispitati prevalenciju ADHD-a u vrtiću posebno konstruiranom anketom koju će ispunjavati stručno osoblje koje radi s djecom, te dobivene rezultate usporediti sa svjetskim podacima. Rezultati: U istraživanju je sudjelovalo 13 osoba koje su stručno osposobljene za rad s djecom u vrtiću (odgojiteljice, psiholog, radni terapeut, pedagog). Posebno konstruiranom anketom ispitali smo njihovo profesionalno mišljenje o sedamdeset i dvoje vrtićke djece na području Bjelovarsko-bilogorske županije uz pisanu suglasnost roditelja. Prema našem istraživanju 12% djece ima simptome karakteristične za ADHD. Analizom je potvrđena značajna razlika između dječaka i djevojčica gdje je 2,5 puta više odgovora povezano sa simptomima ADHD-a koji se odnose na mušku djecu sukladno svjetskim istraživanjima.Zaključak: ADHD je poremećaj koji ima veoma široku rasprostranjenost kako kod nas tako i u svijetu. Glavni uzroci poremećaja su različiti tipovi rizičnih faktora kao što su genetski, biološki, psihosocijalni i dr. Vrlo je važno da roditelji i stručnjaci na vrijeme uoče poteškoće kako bi se one minimalizirale ili posve korigirale.
Ključne riječi
ADHD,hiperaktivnost,poremećaj pažnje
Hrčak ID:
299135
URI
Datum izdavanja:
7.10.2019.
Posjeta: 1.200 *