Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.53745/bs.92.4.4

Kvaliteta usluga za beskućnike iz perspektive korisnika prihvatilišta i prenoćišta

Olja Družić Ljubotina orcid id orcid.org/0000-0003-4298-0409 ; Studijski centar socijalnog rada Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, zagreb, Hrvatska
Marijana Kletečki Radović orcid id orcid.org/0000-0001-7647-8076 ; Studijski centar socijalnog rada Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Jelena Ogresta orcid id orcid.org/0000-0001-5235-3180 ; Studijski centar socijalnog rada Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 466 Kb

str. 697-726

preuzimanja: 361

citiraj


Sažetak

Beskućnici su jedna od najranjivijih i najdepriviranijih skupina hrvatskoga društva, a ono o njima skrbi putem pružanja različitih oblika pomoći i podrške. Jedan od dostupnih oblika pomoći ovoj ranjivoj skupini su socijalne usluge kojima se nastoje ublažiti posljedice koje život u beskućništvu donosi, omogućiti podmirenje osnovnih životnih potreba te integraciju u društvo. Dosadašnja istraživanja o kvaliteti socijalnih usluga za beskućnike su malobrojna te ne postoji sustavno praćenje niti vrednovanje postojećih usluga. Najznačajnija socijalna usluga za beskućnike je usluga smještaja koja se primarno odnosi na smještaj u prihvatilištima i prenoćištima. Da bi kvaliteta usluge bila adekvatna, potrebno je istražiti zadovoljstvo kvalitetom pružene usluge od strane onih kojima je ona namijenjena. Stoga smo proveli istraživanje kojemu je cilj bio dobiti uvid u kvalitetu usluga za beskućnike u prihvatilištima i prenoćištima iz perspektive korisnika usluge smještaja. U istraživanju su sudjelovala 24 korisnika prihvatilišta i prenoćišta za beskućnike na području Grada Zagreba, Rijeke i Splita. Podaci su prikupljani metodom polustrukturiranog intervjua, dok se za analizu podataka koristila metoda tematske analize. Rezultati ukazuju na opće zadovoljstvo korisnika uslugom smještaja s nagla- skom na potrebu veće dostupnosti određenih usluga, kao što su osnovne zdravstvene ili psihosocijalne usluge u okviru prihvatilišta i prenoćišta. Korisnici usluge smještaja su ukazali na izostanak kontinuiteta u pružanju usluga unutar prihvatilišta i prenoćišta što se može pripisati projektnim financiranjima koja su svojstvena pružateljima usluga koji su velikim dijelom izloženi takvoj vrsti financiranja. Sudionici istraživanja su različito percipirali osobne mogućnosti izlaska iz statusa beskućnika pri čemu neki smatraju da se neće dugo zadržati u tom statusu, dok drugi ne vide mogućnost izlaska iz takve vrste smještaja s obzirom na nemogućnost rješavanja stambenog pitanja. Rezultati istraživanja su potvrdili i problem začaranog kruga beskućništva. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost uključivanja perspektive korisnika s ciljem unapređenja socijalnih usluga za beskućnike, primarno onih koji koriste uslugu smještaja.

Ključne riječi

beskućništvo; kvaliteta usluga; socijalne usluge; smještaj za beskućnike; perspektiva korisnika

Hrčak ID:

299997

URI

https://hrcak.srce.hr/299997

Datum izdavanja:

14.4.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 646 *