Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.46640/imr.12.22.7

Strategijske dileme kulturne politike sustava audiovizualne djelatnosti u Republici Hrvatskoj

Edib Ahmetašević ; Sveučilište VERN - predmet “Kamera u dokumentarnom i igranom filmu”


Puni tekst: hrvatski pdf 529 Kb

str. 3695-3717

preuzimanja: 108

citiraj


Sažetak

Kulturna politika Republike Hrvatske na području audiovizualne djelatnosti, prolazeći kroz tranziciju na različite načine ostavila je neizbrisive posljedice na ukupno područje audiovizualne djelatnosti. Uslijed raspada socijalizma, što predstavlja sistemsku tranziciju bivših država socijalističkog sistema prema (različitim modelima) kapitalističkog sistema, desila se i strukturna tranzicija kao rezultat globalnih promjena, pa je došlo do promjena kulturne politike u odnosu na audiovizualnu djelatnost Republike Hrvatske. Dezorijentirana kulturna politika usporila je razvoj audiovizualne djelatnosti prema kreativnoj industriji ili ga potpuno zaustavila. Dezorijentiranost kulturne politike nastala je uslijed neodgovornog društvenog ponašanja, nepoštivanja kulturne raznolikosti, nerazvijenog odnosa javnog, privatnog i civilnog sektora, odnosno strategijskih dilema kulturne politike. Kako bi se razvijala kreativna industrija potrebno je audiovizualnu djelatnost provoditi učinkovito i djelotvorno, a za što je neophodno redefinirati, razvijati i provoditi set strategija i instrumenata kulturne politike Republike Hrvatske na području audiovizualne djelatnosti.
Interdisciplinarnim pristupom povezujući integrativnu teoriju društvenog ugovora i dilema suvremenih kulturnih politika na području audiovizualne djelatnosti ukazujem na važnost društveno odgovornog ponašanja, posebice privatnog sektora, koji ima veliku ulogu u razvoju filmske industrije kao profitno orijentirane kulturne industrije.
Prijedlog: Razvoj kreativne industrije na području audiovizualne djelatnosti u Republici Hrvatskoj nije moguć bez uravnoteženja djelovanja strateških dilema kulturne politike, te na taj način uspostave ravnoteže između estetskih i tržišnih vrijednosti audiovizualne djelatnosti.

Ključne riječi

kulturna tranzicija; društveno odgovorno ponašanje; kreativne industrije; kulturna raznolikost; upravljanje audiovizualnim djelatnostima; strategijske dileme kulturne politike

Hrčak ID:

302921

URI

https://hrcak.srce.hr/302921

Datum izdavanja:

21.5.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 270 *