Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Kad si sam, treba ti boca vina: međukulturalne razlike u percepciji i pristupu konzumaciji alkohola

Ema Marina Trkulja


Puni tekst: hrvatski pdf 232 Kb

str. 143-155

preuzimanja: 73

citiraj


Sažetak

Konzumacija alkohola tijekom ljudske je povijesti ostala konstantom te unatoč štetnim učincima opstaje diljem svijeta kao nezamjenjiv ritual. Međutim, razlike u ljudskoj percepciji uporabe alkohola i pristupu toj uporabi zamjetne su. Uz druge utjecaje koji objašnjavaju porijeklo tih razlika, ključnim se čimbenikom pokazala kultura. Čimbenici kulture mogu se promatrati na dvjema razinama, koje nisu međusobno isključive: makrorazini, koja odražava kroskulturalne razlike u vrijednostima i orijentacijama pojedine skupine, te na mikrorazini, u vidu pojedinačnih karakteristika, poput dobi, spola i pripadnosti manjinskoj zajednici. U radu su opisani makrorazinski čimbenici kulturalnih utjecaja na uporabu alkohola, poput Hofstedeovih i Schwartzovih dimenzija kulture, kao i regionalno specifični utjecaji etniciteta i političkih uvjerenja unutar širih nacija. Navedeni se čimbenici razmatraju kroz prizmu prototipnih država dihotomije individualizam – kolektivizam u svjetskom i europskom kontekstu, uz dodatan osvrt na kontekst Republike Hrvatske.

Ključne riječi

alkohol; individualizam; kolektivizam; kultura; vrijednosne orijentacije

Hrčak ID:

303846

URI

https://hrcak.srce.hr/303846

Datum izdavanja:

1.11.2022.

Posjeta: 183 *