Drvna industrija, Vol. 74 No. 2, 2023.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5552/drvind.2023.0057
Gravitacijski model analize trgovine drvnim proizvodima između Turske i zemalja Europske unije
Henry Eric Magezi
orcid.org/0000-0003-3170-7159
; Istanbul University-Cerrahpaşa, Faculty of Forestry, Department of Forestry Economics, Istanbul, Turkey
Taner Okan
orcid.org/0000-0001-7531-5662
; Istanbul University-Cerrahpaşa, Faculty of Forestry, Department of Forestry Economics, Istanbul, Turkey
Sažetak
Cilj istraživanja bio je proučiti najvažnije čimbenike trgovinskih odnosa Turske i zemalja Europske unije (EU) u sektoru šumarstva i drvne industrije te procijeniti izvozni potencijal drvnih proizvoda iz Turske u EU. Istraživanje je trajalo od 2005. do 2020., a naglasak je bio na skupinama drvnih proizvoda HS44, HS47 i HS48. Gravitacijski model definiran je uz pomoć panel-podataka primjenom ovih metoda: metode najmanjih kvadrata, metode slučajnih efekata i Hausman-Taylorove metode. Rezultati su pokazali da je izvoz drvnih proizvoda iz Turske u EU pod znatnim utjecajem domaće bruto proizvodnje, broja stanovništva Turske i partnera iz EU-a te pod negativnim utjecajem relativne raznovrsnosti drvnih proizvoda. Ujedno su procijenjene elastičnosti primijenjene za predviđanje izvoznog potencijala drvnih proizvoda iz Turske. Utvrđeno je da predviđena vrijednost izvoza od 2005. do 2020. godine premašuje stvarni izvoz drvnih proizvoda iz Turske u Dansku, Francusku, Italiju, Luksemburg, Poljsku, Sloveniju i Španjolsku.
Ključne riječi
trgovina drvnim proizvodima; gravitacijski model; izvozni potencijal Turske; Europska unija
Hrčak ID:
304453
URI
Datum izdavanja:
20.6.2023.
Posjeta: 885 *