Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Terenska nastava u stručnom usavršavanju učitelja i nastavnika geografije

Nenad Buzjak orcid id orcid.org/0000-0001-8760-1906 ; Sveučilište u Zagrebu, PMF, Geografski odsjek, Zagreb, Hrvatska
Neven Bočić ; Sveučilište u Zagrebu, PMF, Geografski odsjek, Zagreb, Hrvatska
Dalibor Paar ; Sveučilište u Zagrebu, PMF, Fizički odsjek, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 4.087 Kb

str. 75-84

preuzimanja: 74

citiraj


Sažetak

Terenska nastava je nezaobilazan dio nastavnog procesa u geografiji. Najjednostavnije se može definirati kao način rada izvan
učionice u kojem se za poučavanje i učenje koriste "iskustva iz prve ruke" (Lambert i Reiss, 2014). Svi dionici nastavnog procesa će
se složiti kako je to najefektniji oblik učenja i poučavanja, a to pokazuju i studije (Mackenzie i White, 1981; Herrick, 2010). Učiteljima
pruža mogućnost različitih oblika prezentiranja i demonstriranja sadržaja s naglaskom na objašnjavanju složenih prostornih veza
i odnosa na geografskim (interdisciplinarnim, holističkim) principima, te povezivanja nastavnih sadržaja i stvarnosti što nastavu
čini zanimljivijom. Temelji se na funkcionalnom promatranju i uočavanju kompleksnosti geoprostora (Brazda, 1985). Terenski oblik
nastave omogućuje primjenu stečenih znanja i svladavanje vještina što je u učionici nemoguće ostvariti na odgovarajući način.
Terensko iskustvo učenicima omogućuje da apstraktne pojmove usvojene u učioničkoj nastavi povežu s pojavama i procesima u
prostoru, da ih provjere i potvrde u stvarnim uvjetima te da ih znaju korisno upotrijebiti.

Ključne riječi

terenska nastava; geografija; poučavanje; Pećinski park Grabovača

Hrčak ID:

304818

URI

https://hrcak.srce.hr/304818

Datum izdavanja:

14.12.2015.

Posjeta: 139 *