Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.18045/zbefri.2023.1.65

Faktori koji utječu na kupovinu modnih proizvoda prije i tijekom pandemije COVID-19: primjer Srbije

Karolina Perčić orcid id orcid.org/0000-0003-4571-1765
Milica Slijepčević orcid id orcid.org/0000-0002-0431-2998
Pedja Ašanin Gole orcid id orcid.org/0000-0003-2617-8598


Puni tekst: engleski pdf 739 Kb

str. 65-89

preuzimanja: 322

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 739 Kb

str. 65-89

preuzimanja: 161

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada je analizirati čimbenike koji su najviše utjecali na potrošače pri kupnji modnih proizvoda, te čimbenike koji su potrošačima bili najvažniji tijekom pandemije COVID-19, kao i postoje li razlike između razdoblja prije pandemije i i razdoblje nakon njega. Dostupna istraživanja o povezanosti pandemije i kupovnih navika potrošača te čimbenika koji utječu na kupnju proizvoda većinom su se bavila robom široke potrošnje, potaknuta inicijalnim stvaranjem zaliha higijenskog materijala i hrane, knjiga, opreme za rekreaciju i sl. Kvantitativno empirijsko istraživanje putem online ankete provedeno je na namjenskom uzorku od 1002 punoljetna ispitanika na području Srbije u razdoblju od ožujka do lipnja 2021. godine. SPSS je korišten za obradu i analizu podataka te za interpretaciju rezultata istraživanja. Uz deskriptivnu statistiku (distribucija frekvencija, srednja vrijednost, standardna devijacija) korištena je i komparativna statistika (χ2-test, ANOVA, t-test). Promjena odnosa prema potrošnji dovela je do uvođenja novog sustava vrijednosti potrošača pri kupnji modnih proizvoda. Razumijevanje ovih čimbenika pomoći će modnoj industriji da pronađe nove pristupe kako bi zadovoljila promijenjene kupovne navike potrošača.

Ključne riječi

modna industrija; modni proizvodi; ponašanje potrošača; čimbenici kupnje; Covid-19 pandemija

Hrčak ID:

305132

URI

https://hrcak.srce.hr/305132

Datum izdavanja:

30.6.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.112 *