Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.18045/zbefri.2023.1.91

Valjanost i pouzdanost stajališta potrošača prema online kupovnoj skali

Zührem Yaman
Onur Köksal orcid id orcid.org/0000-0001-9796-7063


Puni tekst: engleski pdf 827 Kb

str. 91-112

preuzimanja: 88

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 827 Kb

str. 91-112

preuzimanja: 229

citiraj


Sažetak

S obzirom na brzi razvoj informacijskih tehnologija posljednjih godina, internet ima više mjesta u našim svakodnevnim životima, a kao rezultat toga internet, koji se koristio kao sredstvo komunikacije u početku, rezultirao je promjenama u željama kupaca današnjih potrošača. Online kupovina je jedna od najdrastičnijih promjena. Vjeruje se da ima više informacija o razlozima za preferencije potrošača u vezi s kupovinom na internetu ili izbjegavanjem online kupovine te definiranjem postupaka povezanih s internetskom trgovinom koji obavljaju poduzeća mogu doprinijeti učinkovitosti internetske kupovine. U ovoj studiji razvijeno je stajalište prema online kupovanju, a ta se skala ispituje radi valjanosti i pouzdanosti. Postoje različite skale stava prema online kupovini u relevantnoj literaturi. Svrha izrade ove skale je definiranje novih stavova potrošača prema online kupovini koji su prilagođeni promjenjivim uvjetima svijeta i tehnologije. S obzirom na mišljenja pet znanstvenika u području marketinga i upravljanja poslovanjem, broj predmeta, koji je bio 24 na nacrtu skale, smanjen je na 20. Za prethodno istraživanje podaci su prikupljeni od 60 potrošača i analizirani. Pilot-studija nacrta ljestvice provedena je na 154 potrošača. Na kraju ove studije, napravljena je skala koja se sastoji od dvije dimenzije i 14 predmeta s visokim rokom valjanosti i pouzdanosti. Dobiveni rezultati detaljno su prikazani u ovom znanstvenom radu.

Ključne riječi

online; online kupovina; marketing; stav, skala stavova

Hrčak ID:

305133

URI

https://hrcak.srce.hr/305133

Datum izdavanja:

30.6.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 500 *