Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.18045/zbefri.2023.1.205

Učinci zelene prakse restorana na namjeru kupca da kupe ekološki prihvatljive proizvode: Dokazi iz Vijetnama

Mai Ngoc Khuong orcid id orcid.org/0000-0002-0527-3046
Do Hanh Nhan
Nguyen Thi Minh Phuong


Puni tekst: engleski pdf 1.113 Kb

str. 205-248

preuzimanja: 175

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 1.113 Kb

str. 205-248

preuzimanja: 46

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog istraživanja utvrditi način na koji zelene prakse utječu na namjeru kupca da kupi ekološke proizvode putem emocionalne povezanosti kupaca. Korištenje PLS-SEM-a za analizu gostiju iz 358 restorana kako bi se utvrdila namjera kupca da kupi ekološke proizvode temeljni je dio uspjeha restorana. Rezultati istraživanja upućuju na to da primjena recikliranja i kompostiranja, aktivnosti gospodarenja energijom i vodama imaju pozitivan utjecaj na namjeru kupca da kupi zelene proizvode i pro-ekološku emocionalnu privrženost te da primjena organske hrane –zelenih proizvoda i materijala na ekološku proizvodnju imaju značajan utjecaj na emocionalnu privrženost, ali ne i na namjeru kupca da kupi zelene proizvode. U međuvremenu, primjena ekološki prihvatljivih zaliha nije utjecala na emocionalnu privrženost i namjeru kupaca za kupnjom. Emocionalna vezanost za zaštitu okoliša ključni je posrednik modela namjere kupaca.Rezultati su osigurali i znanje i teoriju zelene prakse dodajući emocionalnu privrženost kupaca teoriji o planiranom ponašanju kako bi se razumjelo ponašanje kupaca prema zelenim restoranima. Predlažu se menadžerske preporuke i strategije izgradnje za dugoročno povećanje namjere kupca da kupi zelene proizvode u ugostiteljstvu.

Ključne riječi

zelene prakse; zeleni restorani; emocionalna vezanost.

Hrčak ID:

305138

URI

https://hrcak.srce.hr/305138

Datum izdavanja:

30.6.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 413 *