Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Zamišljeni svijet – lutke u knjižnici

Anita Tufekčić ; Osnovna škola „Antun i Stjepan Radić“, Gunja
Biljana Krnjajić ; Osnovna škola Siniše Glavaševića Vukovar


Puni tekst: hrvatski pdf 463 Kb

str. 115-128

preuzimanja: 88

citiraj


Sažetak

Svijet lutaka svijet je humora, poezije i fantastike. Lutka kao medij poznata je kao sredstvo u radu s djecom, a kao figura asocira na djetinjstvo i na igru. Sveprisutna je u čovjekovu životu kao igračka, umjetnička tvorevina i scenski rekvizit. U igri dijete lutku oživljava na sebi svojstven i osebujan način. Lutka – igračka potiče ga, a lutka – scenski rekvizit polako mu otvara vrata umjetnosti, razvija smisao za dobro, plemenito, moralno i lijepo. Scenska lutka ima veliku snagu i moć nad djetetom. Animirana rukama učitelja, lutka postaje omiljeno sredstvo koje djeca s radošću prihvaćaju. Lutka potiče scensko stvaralaštvo kojim se uspješno djeluje na dječje osjećaje, koordinaciju pokreta i govor, čime potpuno opravdava svoju prisutnost u nastavi. Danas više nije pitanje to treba li se ili ne koristiti lutkom u suvremenoj nastavi, nego kako to činiti da i učenici i roditelji prihvate ovakav način učenja te da ono što uspješnije ostvaruje ciljeve nastave. Svatko tko se koristio lutkom u bilo kojem kontekstu, može posvjedočiti interesu, zaokupljenosti i entuzijazmu koji obuzimaju djecu u susretu s dobro animiranom lutkom. Učitelji kao osnovni djelatnici odgojno-obrazovnog sustava moraju biti spremni na intenzivniju primjenu lutke i lutkarske igre u redovnoj nastavi. Isto tako, kako velik broj knjižničara djeluje pri odgojno-obrazovnim ustanovama i obavlja posao usko povezan s odvijanjem nastavnoga procesa, poželjno bi bilo i njihovo uključivanje. Kao lutka može poslužiti svemu onome čemu učenici žele i mogu dati život, ono čime se svakodnevno igraju ili što mogu pokrenuti svojom maštom. Za upotrebu lutke u nastavi nije potrebna tehnički „savršena“ lutka. Lutka može postati bilo što, može je se izraditi od plastike, tkanine, komada papira ili od ostatka ambalaže; samo joj treba htjeti i znati udahnuti energiju, dušu, život. Igra lutkama izrazito je učinkovita nastavna metoda. Igra je prirodna aktivnost, stoga je značajna u razvoju djeteta i predstavlja osnovu za učenje. Djeca igrom usvajaju i razvijaju socijalne, kognitivne i jezične vještine. Stječu samopouzdanje koje će im u životu trebati. Najveću vrijednost lutka ipak postiže u rukama učenika jer tada pokreće njegov sveobuhvatni angažman i stvaralaštvo.

Ključne riječi

lutka, lutka u nastavi, igra s lutkama, scenska lutka, animacija lutke

Hrčak ID:

305827

URI

https://hrcak.srce.hr/305827

Datum izdavanja:

10.7.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 237 *