Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.17818/EMIP/2022/2.5
PONAŠANJE U TRANSPORTU, PERCIPIRANO ISKUSTVO I UPORABA PAMETNE TEHNOLOGIJE POSLJETITELJA TURISTIČKIH DESTINACIJA
Nataša Kovačić
orcid.org/0000-0002-7905-6116
; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Tomislav Car
orcid.org/0000-0002-7577-0961
; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Ljubica Pilepić Stifanich
orcid.org/0000-0003-4344-451X
; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Sažetak
U svrhu utvrđivanja razlika u ponašanju posjetitelja turističkih destinacija, cilj je ovoga rada identificirati njihove navike, stavove i aktivnosti u vezi s transportnim mogućnostima kojima se svakodnevno koriste tijekom putovanja do destinacije te prilikom boravka u mjestu destinacije, uz naglasak na uporabi pametne tehnologije. Rezultati ovoga istraživanja dio su opsežnijeg istraživanja o ponašanju posjetitelja turističke destinacije, koje je provedeno u sklopu projekta Cekom – Competence Center for Smart Cities, gdje su se istraživački instrumenti i metode temeljili na ETIS metodologiji. Istraživanje je obuhvatilo približno 700 posjetitelja Primorsko-goranske županije, koja je uzeta kao studija slučaja. Rezultati istraživanja pokazali su da je pristupačnost jedan od ključnih čimbenika u odabiru destinacije sudionika istraživanja te da se njihovo svakodnevno ponašanje u transportu razlikuje od ponašanja kad putuju ili su na odmoru. Utvrđene su statistički značajne razlike u percipiranom iskustvu različitih grupa posjetitelja destinacije, kao i učestalost uporabe pametnih tehnologija među grupama posjetitelja različitog ponašanja u transportu. Jedno od ograničenja istraživanja u smislu generalizacije zaključaka jest to što je istraživanje bilo usmjereno na specifičnu destinaciju, kao i unaprijed određena struktura uzorka, što je u skladu s uvjetima koje projekt koji financira EU treba ispuniti. Razlike u ponašanju u transportu između grupa ili sudionika općenito te u odnosu na uporabu pametnih tehnologija trebalo bi potvrditi na većem uzorku, u drugim destinacijama. Uvažavanje aspekata ponašanja, tj. razlika u ponašanju u transportu i uporabi pametnih tehnologija ima društvene i praktične implikacije na destinacije, u kontekstu promijenjene dinamike u odnosima i ulogama dionika na turističkom tržištu.
Ključne riječi
ponašanje u transportu; posjetitelji destinacije; zadovoljstvo putovanjem; kvaliteta transportnih usluga; uporaba pametne tehnologije
Hrčak ID:
287321
URI
Datum izdavanja:
16.12.2022.
Posjeta: 1.329 *