Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17818/EMIP/2022/1.4

MOGU LI KOMPONENTE POSLOVNOG MODELA OBJASNITI USPJEH DIGITALNIH STARTUPOVA? Kvalitativna analiza poslovnih modela startupova iz perspektive njemačkih ulagača u rizični kapital

Nina Schumacher ; Državno sveučilište, Sveučilište Leuphana u Lüneburgu, Lüneburg, Njemačka; Institut za bankarstvo, financije i upravljanje start-upom, Katedra za upravljanje start-upom


Puni tekst: engleski pdf 417 Kb

str. 81-98

preuzimanja: 510

citiraj


Sažetak

Ovim istraživanjem ispituje se važnost uspješnosti komponenti poslovnog modela digitalnih startupova iz perspektive njemačkih ulagača u rizični kapital (VC). Objašnjava se važnost poslovnog modela općenito te važnost uvjerljive ponude vrijednosti i modela prihvatljivog prihoda, posebno za proces donošenja odluka o ulaganju u rizični kapital. Primjenjuje se istraživački trodimenzionalni pristup koji objedinjuje mezo perspektivu u poslovnom modelu, mikro perspektivu u poduzetničkoj osobnosti, te makro perspektivu u kontekstu poduzetništva, djelujući u vrlo mladom polju istraživanja. Za razliku od većine istraživanja na ovu temu, ovaj rad pokazuje da poslovni model nije ključan resurs za uspjeh startupa, dok bi rani koncept poslovne ideje to mogao biti. Komunikacija i interakcija s ulagačima u rizični kapital u ovoj ranoj fazi mogu biti vrijedni alati za kontinuirani razvoj početne poslovne ideje.

Ključne riječi

Startup uspjeh; poduzetništvo; poslovni model; ulagači u rizični kapital; ponuda vrijednosti; model prihoda; digitalni startup

Hrčak ID:

278687

URI

https://hrcak.srce.hr/278687

Datum izdavanja:

6.6.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.430 *