Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

PRETVARANJE POTROŠAČA U DAVATELJE USLUGA U EKONOMIJI DIJELJENJA: ISTRAŽIVANJE UTJECAJA DEMOGRAFIJE I MOTIVA

Julijana Angelovska orcid id orcid.org/0000-0002-7638-2389 ; University of Tourism and Management in Skopje, Macedonia Faculty of Economics
Anita Čeh Časni orcid id orcid.org/0000-0002-2742-8619 ; Faculty of Economics and Business, Zagreb Department of Statistics
Christoph Lutz orcid id orcid.org/0000-0003-4389-6006 ; BI Norwegian Business School, Norway Department of Communication and Culture


Puni tekst: engleski pdf 364 Kb

str. 79-100

preuzimanja: 525

citiraj


Sažetak

Ekonomija dijeljenja industrija je u nastajanju i ima potencijal za osiguranje održivog gospodarskog rasta s obzirom da se temelji na nedostatno iskorištenim resursima. Cilj je ovog rada istražiti utjecaj demografskih karakteristika (dob, spol, obrazovanje i prihodi) i motiva (financijske koristi, zabava, susreti s ljudima i društvena odgovornost) na pretvaranje potrošača u pružatelja usluga u ekonomiji dijeljenja. Provedena je deskriptivna i multivarijatna statistička analiza na podacima velikog anketnog istraživanja provedenog u dvanaest europskih zemalja o stanju ekonomije dijeljenja. Empirijski rezultati pokazuju da je vjerojatnije da će muškarci i pojedinci mlađi od 35 godina sudjelovati u ekonomiji dijeljenja kao davatelji usluga. Nadalje, potrošači koje više pokreću altruistički motivi, a manje financijska korist, vjerojatnije će ponuditi svoje usluge kao pružatelji usluga. Ovo istraživanje može biti korisno kreatorima ekonomske politike i menadžerima u istraživanju mogućnosti podrške širem sudjelovanju u ponudi usluga u ekonomiji dijeljenja.

Ključne riječi

ekonomija dijeljenja; zajednička potrošnja; motivi; binarna logistička regresija

Hrčak ID:

239585

URI

https://hrcak.srce.hr/239585

Datum izdavanja:

23.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.206 *