Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

MARKETINŠKE PRILIKE PAKIRANJA SPREMNOG ZA MALOPRODAJU - PRIMJER HRVATSKIH PROIZVOĐAČA HRANE

Jelena Franjković orcid id orcid.org/0000-0001-7725-3098 ; Faculty of Economics in Osijek J. J. Strossmayer University of Osijek Osijek, Croatia
Martina Ferenčić ; Podravka d.d. Koprivnica, Croatia
Davor Dujak orcid id orcid.org/0000-0003-2663-8849 ; Faculty of Economics in Osijek J. J. Strossmayer University of Osijek Osijek, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 911 Kb

str. 85-106

preuzimanja: 940

citiraj


Sažetak

Ambalaža spremna za maloprodaju (RRP) danas se redovito pojavljuje na policama u maloprodaji robe široke potrošnje kao oblik ambalaže koji sadrži najbolje karakteristike i sekundarne i primarne ambalaže. Premda najveću korist imaju maloprodajni lanci jer je rad u prodavaonicama učinkovitiji, proizvođači također traže način brže optimizacije RRP-a. Zbog toga ambalaža spremna za maloprodaju (police u trgovinama) traži posebnu pažnju u svim aspektima kreativnog i funkcionalnog dizajna i primjene, što nosi velik trošak, najviše proizvođačima. Premda se u literaturi značajna pažnja posvećuje RRP prednostima za maloprodajne lance, u ovom se radu RRP razmatra s gledišta proizvođača. Među hrvatskim proizvođačima hrane provedeno je istraživanje čiji je cilj bio saznati koliko je uvođenje RRP-a zahtjevno i složeno te koje su njegove ključne prednosti koje proizvođači mogu prepoznati i iskoristiti u marketinšku svrhu. Rezultati istraživanja upućuju na poticanje impulzivne kupovine proizvoda i brže ponovno punjenje polica kao RRP čimbenik od kojeg će proizvođači hrane imati najviše koristi. Osim toga, RRP služi kao alat za poboljšanje suradnje proizvođača i maloprodajnog lanca. Proizvođači obično primjenjuju RRP u roku šest mjeseci, skoro isključivo u suradnji s drugim sudionicima u lancu nabave. Zato bi proizvođači trebali koristiti spomenute marketinške funkcije RRP-a, kako bi što učinkovitije pretvorili neizbježni trošak RRP-a u povećanje prodaje svojih proizvoda u maloprodajnom lancu.

Ključne riječi

pakiranje spremno za maloprodaju; proizvođači hrane; mjesto na polici; marketing u prodavaonici

Hrčak ID:

183550

URI

https://hrcak.srce.hr/183550

Datum izdavanja:

29.6.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.149 *