Prethodno priopćenje
PREDIKTORI I ISHOD STAVOVA PREMA OGLAŠAVANJU: DEMOGRAFSKE KARAKTERISTIKE, OSOBNI ČIMBENICI I WOM
Ivana Kursan Milaković
orcid.org/0000-0003-3843-8908
; Ekonomski fakultet Split
Mirela Mihić
; Ekonomski fakultet Split
Sažetak
Stavovi prema oglašavanju predstavljaju važan koncept u istraživanju ponašanja potrošača i marketinške komunikacije. Glavni cilj ovog rada jest istražiti značaj demografskih karakteristika (dob, spol, obrazovanje) i osobnih čimbenika (uživanje u kupovini, cjenovna osjetljivost, intelekt) za formiranje stavova prema oglašavanju, kao i utjecaj takvih stavova na usmenu komunikaciju (WOM). Istraživanje je provedeno u Hrvatskoj na reprezentativnom uzorku od tisuću ispitanika. Podaci su analizirani različitim statističkim metodama, uključujući metodu modeliranja strukturnih jednadžbi. Dobiveni rezultati ukazuju na to da svi čimbenici koji su bili predmet istraživanja predstavljaju značajne prediktore stavova prema oglašavanju koji utječu na slanje informacija usmenom komunikacijom (WOM). Osim novih znanstvenih spoznaja, ovi rezultati imaju i određene praktične marketinške implikacije. Naime, marketinški stručnjaci mogu bolje razumjeti čimbenike koji predviđaju pozitivne stavove potrošača prema oglašavanju, a koji utječu na slanje informacija usmenom komunikacijom, te tako oblikovati odgovarajuće apele i uvjerljivu marketinšku komunikaciju. Na kraju rada navedena su ograničenja ovog rada kao i smjernice za daljnja istraživanja.
Ključne riječi
stavovi prema oglašavanju; demografske varijable; osobni čimbenici
Hrčak ID:
149645
URI
Datum izdavanja:
17.12.2015.
Posjeta: 4.093 *