Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

PREDIKTORI I ISHOD STAVOVA PREMA OGLAŠAVANJU: DEMOGRAFSKE KARAKTERISTIKE, OSOBNI ČIMBENICI I WOM

Ivana Kursan Milaković orcid id orcid.org/0000-0003-3843-8908 ; Ekonomski fakultet Split
Mirela Mihić ; Ekonomski fakultet Split


Puni tekst: engleski pdf 510 Kb

verzije

str. 409-432

preuzimanja: 2.379

citiraj


Sažetak

Stavovi prema oglašavanju predstavljaju važan koncept u istraživanju ponašanja potrošača i marketinške komunikacije. Glavni cilj ovog rada jest istražiti značaj demografskih karakteristika (dob, spol, obrazovanje) i osobnih čimbenika (uživanje u kupovini, cjenovna osjetljivost, intelekt) za formiranje stavova prema oglašavanju, kao i utjecaj takvih stavova na usmenu komunikaciju (WOM). Istraživanje je provedeno u Hrvatskoj na reprezentativnom uzorku od tisuću ispitanika. Podaci su analizirani različitim statističkim metodama, uključujući metodu modeliranja strukturnih jednadžbi. Dobiveni rezultati ukazuju na to da svi čimbenici koji su bili predmet istraživanja predstavljaju značajne prediktore stavova prema oglašavanju koji utječu na slanje informacija usmenom komunikacijom (WOM). Osim novih znanstvenih spoznaja, ovi rezultati imaju i određene praktične marketinške implikacije. Naime, marketinški stručnjaci mogu bolje razumjeti čimbenike koji predviđaju pozitivne stavove potrošača prema oglašavanju, a koji utječu na slanje informacija usmenom komunikacijom, te tako oblikovati odgovarajuće apele i uvjerljivu marketinšku komunikaciju. Na kraju rada navedena su ograničenja ovog rada kao i smjernice za daljnja istraživanja.

Ključne riječi

stavovi prema oglašavanju; demografske varijable; osobni čimbenici

Hrčak ID:

149645

URI

https://hrcak.srce.hr/149645

Datum izdavanja:

17.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.416 *