Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.14.27.3

Rodno sljepilo u medijskom okruženju: Analiza prikaza zabrana burkinija u medijskim izvještajima i komentarima čitatelja

Eduardo Antunes orcid id orcid.org/0000-0003-1372-8052 ; Universidade de Coimbra, Faculdade de Letras
Rita Basílio Simões ; Universidade de Coimbra, Faculdade de Letras / Centro de Estudo Socias


Puni tekst: engleski pdf 531 Kb

str. 44-62

preuzimanja: 129

citiraj


Sažetak

Na medijske prikaze oduvijek se gleda kao na mjesto borbe za moć. Medijske neravnoteže često ‎utjelovljuju slojeve značenja ugrađene u etnocentrični pojam povijesti društava i prikazuju nezapadne ‎identitete kao podređene. Ovaj istraživački rad polazi od feminističke konstrukcionističke i intersekcionalne‎perspektive kako bi se razumjele vrijednosti, uvjerenja i ideologije ispod narativa novinarskih tekstova‎ i komentara čitatelja. Kao studiju slučaja koristimo izvještavanje portugalskih mainstream medija‎ o zabrani burkinija u Francuskoj i komentare čitatelja, koji su ispitani kroz kritičku tematsku analizu. Nije‎ iznenađujuće što su, za razliku od portugalskih medija koji teže neutralnosti, komentari čitatelja općenito‎ snažno potaknuti raznim orijentalističkim stereotipima vezanima za muslimanke. Jednako je značajan i‎ nedostatak rodno utemeljenih rasprava u javnom razgovoru o tom pitanju. Dakle, rezultati otkrivaju da‎ je medijski krajolik daleko od mogućnosti utjecanja na promjenu statusa quo hegemonističke pozicije‎ Zapada s kojom se suočavaju žene koje se percipiraju kao Druge.‎

Ključne riječi

burkini; orijentalizam; feminizam; medijske reprezentacije; Portugal

Hrčak ID:

306314

URI

https://hrcak.srce.hr/306314

Datum izdavanja:

20.7.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 327 *