Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Doprinos odabrane strategije digitalnog marketinga porastu tržišnog udjela društva za osiguranje

Petra Leonora Cvitanović orcid id orcid.org/0000-0003-2579-2940


Puni tekst: hrvatski pdf 227 Kb

str. 87-106

preuzimanja: 56

citiraj


Sažetak

Cilj ovog stručnog rada je doći do zaključka o korelaciji tržišnog udjela i korištene strategije digitalnog marketinga društava za osiguranje u Hrvatskoj, odnosno utvrditi na koji način odabrana kombinacija marketinških aktivnosti u online okruženju može dovesti do porasta tržišnog udjela u dužem vremenskom razdoblju. Za očekivati je da će društva koja ne prilagođavaju svoje marketinške strategije i marketinšku komunikaciju očekivanjima i latentnim potrebama tržišta, iskusiti pad tržišnog udjela u nadolazećim godinama. Rad obuhvaća komparativnu analizu primjenjivanih strategija digitalnog marketinga na primjeru vodećih društava za osiguranje na hrvatskom tržištu, u vremenskom razmaku od dvije kalendarske godine, konkretno promatrajući 2020. i 2022. godinu. Identificiraju se najčešće korišteni oblici marketinške komunikacije, taktike, metode, društvene mreže i platforme. Utvrđuju se trendovi kretanja tržišnog udjela odabranih društava za osiguranje kroz višegodišnje razdoblje. Iznose se godišnje stope rasta hrvatskog tržišta osiguranja te se prognozira njegov rast u narednim godinama, u skladu s očekivanim rastom svjetskog tržišta osiguranja. Postavlja se pitanje da li društva protekom vremena poboljšavaju svoje internetske stranice u tehničkom i marketinškom smislu, da li pridaju dovoljno pažnje kvaliteti sadržaja i učestalosti svojih objava na društvenim mrežama, da li prate digitalne marketinške aktivnosti konkurencije i općenito trendove u digitalnom marketingu, da li uče od najboljih na tržištu osiguranja i da li usvajaju njihove najbolje prakse? Osmišljena je ljestvica za rangiranje službene internetske stranice, službenih profila na društvenim mrežama i službenih kanala na YouTube platformi. Razvijen je sustav bodovanja koji omogućava rangiranje društava prema najuspješnijim strategijama digitalnog marketinga, a koje imaju najveći utjecaj na njihove tržišne udjele. Ističu se uzorne metrike i prakse pojedinih inozemnih društava za osiguranje koje se primjenjuju na drugim EU tržištima. Pri ovom istraživanju za stolom, koriste se primarno internetski izvori i digitalne baze podataka te dostupni online izvori o uspješnoj marketinškoj komunikaciji i nastupu društava za osiguranje u internetskom okruženju.

Ključne riječi

analiza tržišnih udjela; godišnja stopa rasta tržišta; strategija digitalnog marketinga; digitalna marketinška komunikacija; revizija digitalnog marketinga; trendovi u digitalnom marketingu

Hrčak ID:

307037

URI

https://hrcak.srce.hr/307037

Datum izdavanja:

30.4.2023.

Posjeta: 179 *