Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.56321/ijmbs.9.14.5

ISTRAŽIVANJE STAVOVA PREMA MINIMALISTIČKOM DIZAJNU U MARKETINŠKIM KOMUNIKACIJAMA

Mario Fraculj orcid id orcid.org/0000-0001-9875-5708 ; Algebra University College, Zagreb, Croatia
Lucian Lekaj orcid id orcid.org/0000-0002-1816-9547 ; lordan.kondic@algebra.hr
Lordan Kondić orcid id orcid.org/0009-0002-9934-5238 ; lordan.kondic@algebra.hr


Puni tekst: engleski pdf 1.833 Kb

str. 5-14

preuzimanja: 1.252

citiraj


Sažetak

Marketinška industrija već dugo osjeća kako zakon opadajućih povrata utječe na raspon pažnje i interes ljudi prema bilo kojem obliku tržišne komunikacije kojoj su izloženi. Marketinškim stručnjacima sve je teže doseći publiku, učinkovito komunicirati i osigurati konverzije. Jedan od mogućih izlaza iz ove situacije je minimalizam. Minimalizam u marketingu temelji se na pristupu „manje je više“, fokusirajući se na manji broj vizualnih elemenata i/ili kratke konstrukcije teksta. Ovo istraživanje ispitivalo je opća stajališta prema minimalizmu, uključujući njegov utjecaj na odluke o kupnji te odnos između minimalističkih dizajnerskih elemenata i sviđanja marketinške komunikacije. Utvrđeno je da sve dobne skupine imaju pozitivan stav prema minimalizmu i primjeni njegovih principa u ponašanju tijekom kupovine. Međutim, Milenijalci su ocijenili to bolje od Generacije Z i Generacije X. Ispitanici su bili zamoljeni da ocijene tri različite varijacije pakiranja proizvoda, vanjske oglase, logotipe, plakate i početne web stranice s različitim razinama minimalističkog dizajna koristeći ljestvicu sviđanja od pet stupnjeva. Marketinška komunikacija s minimalističkim elementima više se svidjela nego ne-minimalistička, ali nije moguće zaključiti da mlađa populacija ima veću razinu sviđanja takvih oglasa od starije. Minimalizam će utjecati na veće sviđanje svih sredstava marketinške komunikacije i trebao bi se više koristiti u budućnosti među različitim ciljnim skupinama s obzirom na dob. Izazov bi jedino moglo biti kako utvrditi što kupci smatraju minimalističkim elementima.

Ključne riječi

minimalizam; marketinške strategije; marketinška komunikacija; brendiranje; aspekt i značenje minimalističkog marketinga

Hrčak ID:

307465

URI

https://hrcak.srce.hr/307465

Datum izdavanja:

1.7.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.901 *