Skip to the main content

Preliminary communication

UTJECAJ MODELA RADA NA PONAŠANJE POTROŠAČA HRANE TIJEKOM PANDEMIJE COVID-19

Željka Mesić ; University of Zagreb, Faculty of Agriculture, Department of Marketing in Agriculture
Marija Mavračić orcid id orcid.org/0009-0006-0756-8426 ; Graduate Study Agribusiness and Rural Development, University of Zagreb, Faculty of Agriculture
Lucija Blašković orcid id orcid.org/0000-0002-7746-1070 ; University of Zagreb, Faculty of Agriculture, Department of Information Science and Mathematics
Marina Tomić Maksan ; University of Zagreb, Faculty of Agriculture, Department of Marketing in Agriculture


Full text: english pdf 734 Kb

downloads: 105

cite


Abstract

Pandemija COVID-19 utjecala je na sve segmente života ljudi diljem svijeta. Ograničenje kretanja i socijalno distanciranje utjecali su na ponašanje potrošača i pojavu različitih potrošačkih trendova od kojih je jedan od najvažnijih rad od kuće. Glavni ciljevi ovog rada su (1) identificirati promjene u ponašanju potrošača pri kupnji, pripremi i konzumiranju hrane tijekom pandemije COVID-19, (2) istražiti utjecaj modela rada na ponašanje potrošača hrane tijekom pandemije. Provedeno je online istraživanje na prigodnom uzorku od 625 ispitanika u Republici Hrvatskoj. Kategorije hrane u kojima se najviše povećala potrošnja su brašno, povrće i voće, dok je najveći pad zabilježen u kategoriji alkoholnih pića te u kategoriji slatkiša i slanih grickalica. Studija potvrđuje da je model rada tijekom pandemije utjecao na neke aspekte ponašanja potrošača hrane. Potrošači koji su radili od kuće rjeđe su odlazili u trgovinu i bili su skloniji planiranoj kupnji hrane, kupovali su veće količine i stvarali zalihe hrane, a pridavali su i veću važnost vremenu dostupnom za pripremu hrane od potrošača koji su radili u uredu. Rezultati pozuju da su neizvjesnost i izloženost riziku tijekom pandemije COVID-19 oblikovali način na koji potrošači kupuju, pripremaju i konzumiraju hranu, no tek s vremenom ćemo moći odrediti koje su promjene u potrošača privremene, a koje će se održati dugoročno.

Keywords

pandemija COVID-19; model obavljanja rada; hrana; ponašanje potrošača

Hrčak ID:

303912

URI

https://hrcak.srce.hr/303912

Publication date:

12.6.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 304 *