Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.32.3.03

Kako prookolišno i štedljivo ponašanje određuju namjeru kupnje organskih i rabljenih proizvoda: istraživanje u Turskoj

Ibrahim Avcı orcid id orcid.org/0000-0001-9112-5076 ; Strukovna škola društvenih znanosti, Sveučilište Gümüşhane, Gümüşhane, Turska


Puni tekst: engleski pdf 276 Kb

str. 427-448

preuzimanja: 135

citiraj


Sažetak

Istraživanje je usmjereno na održivu potrošnju, koja je
nedavno postala vrlo popularna u Turskoj. Rad nastoji
utvrditi učinke ponašanja usmjerenog na očuvanje okoliša i
ponašanja štednje, a oba su konstrukti ponašanja održive potrošnje, na namjeru kupnje organskih i rabljenih
proizvoda. U prikupljanju podataka upotrijebljena je metoda
prigodnog uzorkovanja, u kojoj je svaki potrošač mogao
sudjelovati u istraživanju, a podaci su prikupljeni pripremljenim online-upitnikom. Prema nalazima istraživanja koje je
provedeno na 595 turskih potrošača, prookolišno ponašanje
i štedljivo ponašanje imaju pozitivne učinke na namjeru
kupnje rabljenih proizvoda, dok prookolišno ponašanje
pozitivno utječe na namjeru kupnje organskih proizvoda,
a štedljivo ponašanje na tu namjeru ima negativan učinak.
Ovi nalazi daju značajan doprinos literaturi i praksi održive
potrošnje.

Ključne riječi

održiva potrošnja; prookolišno ponašanje; štedljivo ponašanje; organski proizvod; rabljeni proizvod

Hrčak ID:

308587

URI

https://hrcak.srce.hr/308587

Datum izdavanja:

8.10.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 325 *