Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.32.3.07

Studentska percepcija nastave na daljinu i nastave licem u lice

Nikolina Pleša Puljić orcid id orcid.org/0000-0002-6986-6393 ; Odjel za ekonomiju, Veleučilište u Virovitici, Virovitica, Hrvatska *
Damir Ribić ; Odjel za ekonomiju, Veleučilište u Virovitici, Virovitica, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 328 Kb

str. 517-536

preuzimanja: 349

citiraj


Sažetak

Nakon više od godinu dana obrazovanja na daljinu u
Republici Hrvatskoj, koje je uzrokovano COVID-19
pandemijom, nužno je ustanoviti učinkovitost ovoga tipa
nastave te je usporediti s učinkovitosti nastave licem u lice.
Stoga je cilj istraživanja bio utvrditi razliku između studentske percipirane kvalitete nastave na daljinu i nastave licem u
lice. Empirijsko istraživanje otkriva koji oblik nastave studenti
u cijelosti percipiraju kao kvalitetniji oblik i kakva je njihova
percepcija po pojedinim segmentima (predavanja, seminari,
kolokviji, usmeni/pismeni ispiti) tih dvaju oblika. Empirijsko
istraživanje ima cilj istražiti percipiraju li studenti nastavu na
daljinu kvalitetnijom u odnosu na nastavu licem u lice i koje
elemente nastavnoga procesa percipiraju kvalitetnijima.
Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom na uzorku od
172 ispitanika. Za obradbu rezultata istraživanja uzete su
statističke metode deskriptivne statistike, Kolmogorov-Smirnov test, Pearsonov koeficijent korelacije i t-test. Rezultati
pokazuju da postoji statistički značajna razlika u percepciji
kvalitete nastave. Za uopćavanje podataka na razini države
ili na globalnoj razini treba obuhvatiti i druge visokoškolske
institucije. Okolnosti uzrokovane pandemijom u posljednjih
godinu dana pridonijele su novim oblicima obrazovanja koji
se do sada nisu primjenjivali, stoga su donesene preporuke
za unaprjeđenje nastavnoga procesa u nastavi na daljinu
kojima se ona može unaprijediti tijekom COVID-19 krize ili
drugih sličnih kriza.

Ključne riječi

nastava na daljinu; nastava licem u lice; kvaliteta nastavnoga procesa; studenti; COVID-19

Hrčak ID:

308591

URI

https://hrcak.srce.hr/308591

Datum izdavanja:

8.10.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 949 *