Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.32.3.07
Studentska percepcija nastave na daljinu i nastave licem u lice
Nikolina Pleša Puljić
orcid.org/0000-0002-6986-6393
; Odjel za ekonomiju, Veleučilište u Virovitici, Virovitica, Hrvatska
*
Damir Ribić
; Odjel za ekonomiju, Veleučilište u Virovitici, Virovitica, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Nakon više od godinu dana obrazovanja na daljinu u
Republici Hrvatskoj, koje je uzrokovano COVID-19
pandemijom, nužno je ustanoviti učinkovitost ovoga tipa
nastave te je usporediti s učinkovitosti nastave licem u lice.
Stoga je cilj istraživanja bio utvrditi razliku između studentske percipirane kvalitete nastave na daljinu i nastave licem u
lice. Empirijsko istraživanje otkriva koji oblik nastave studenti
u cijelosti percipiraju kao kvalitetniji oblik i kakva je njihova
percepcija po pojedinim segmentima (predavanja, seminari,
kolokviji, usmeni/pismeni ispiti) tih dvaju oblika. Empirijsko
istraživanje ima cilj istražiti percipiraju li studenti nastavu na
daljinu kvalitetnijom u odnosu na nastavu licem u lice i koje
elemente nastavnoga procesa percipiraju kvalitetnijima.
Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom na uzorku od
172 ispitanika. Za obradbu rezultata istraživanja uzete su
statističke metode deskriptivne statistike, Kolmogorov-Smirnov test, Pearsonov koeficijent korelacije i t-test. Rezultati
pokazuju da postoji statistički značajna razlika u percepciji
kvalitete nastave. Za uopćavanje podataka na razini države
ili na globalnoj razini treba obuhvatiti i druge visokoškolske
institucije. Okolnosti uzrokovane pandemijom u posljednjih
godinu dana pridonijele su novim oblicima obrazovanja koji
se do sada nisu primjenjivali, stoga su donesene preporuke
za unaprjeđenje nastavnoga procesa u nastavi na daljinu
kojima se ona može unaprijediti tijekom COVID-19 krize ili
drugih sličnih kriza.
Ključne riječi
nastava na daljinu; nastava licem u lice; kvaliteta nastavnoga procesa; studenti; COVID-19
Hrčak ID:
308591
URI
Datum izdavanja:
8.10.2023.
Posjeta: 949 *