Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.32.3.08

Reprezentacije odnosa obitelji i osnovne škole u nacionalnim dokumentima, zakonima i podzakonskim aktima

Barbara Kušević orcid id orcid.org/0000-0001-8911-3295 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 274 Kb

str. 537-559

preuzimanja: 155

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga istraživanja opisati kako su u nacionalnim
dokumentima, zakonima i podzakonskim aktima koji
ustrojavaju sektor osnovnoga školstva predstavljeni odnosi
obitelji i škole. Istraživanje se temelji na kvalitativnoj
istraživačkoj paradigmi i postupku analize dokumentacije. Na
korpusu od 17 dokumenata, zakona i podzakonskih akata
relevantnih za osnovnoškolsko obrazovanje u Republici
Hrvatskoj provedena je refleksivna tematska analiza, koja je
rezultirala četirima osnovnim reprezentacijama odnosa
obitelji i škole, smještenima u kontekst humanističkoga,
legalističkoga, proceduralističkoga i pokroviteljskoga
konstruiranja njihova odnosa. Daljnjom su analizom uočeni
primjeri intradokumentne inkongruentnosti generiranih
reprezentacija odnosa obitelji i škole, kao i otklon pojedinih
reprezentacija od recentnih spoznaja o optimalnome
pozicioniranju odnosa obitelji i škole. Zaključak raspravlja o
praktičnim implikacijama nalaza i upućuje na potentne
smjerove empirijskoga pristupanja opisanoj problematici.

Ključne riječi

uloga roditelja u obrazovanju; obrazovna politika; analiza kurikuluma; refleksivna tematska analiza

Hrčak ID:

308592

URI

https://hrcak.srce.hr/308592

Datum izdavanja:

8.10.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 342 *