Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31299/log.13.1.2

Postignuća na monoauralnim testovima slušnog procesiranja i ponavljanja verbalnih stimulusa kod djece s razvojnim jezičnim poremećajem i djece tipičnog razvoja

Sofija Nađvinski orcid id orcid.org/0009-0001-2172-7829 ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Služba za medicinsku rehabilitaciju djece školske dobi, Ljudevita Posavskog 10, Zagreb
Sanja Lanc orcid id orcid.org/0000-0002-2298-9185 ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Služba za medicinsku rehabilitaciju djece školske dobi, Ljudevita Posavskog 10, Zagreb
Alena Pervan ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Služba za medicinsku rehabilitaciju djece školske dobi, Ljudevita Posavskog 10, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 314 Kb

str. 13-18

preuzimanja: 146

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 314 Kb

str. 13-18

preuzimanja: 50

citiraj


Sažetak

U praktičnom radu s nekom djecom koja imaju teškoće u čitanju uz dijagnosticiran razvojni jezični poremećaj, uočene su i teškoće aktivnog slušanja. Još se istražuje način na koji su ta dva procesa povezana. Poznato je da određene poteškoće u slušnom procesiranju izravno utječu na razinu uspješnosti u vještinama čitanja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postignuća na testovima slušnog procesiranja upotrebom testova filtriranih riječi i test govora u buci i ponavljanje riječi i besmislenih riječi kod djece s razvojnim jezičnim poremećajem i djece tipičnog jezičnog razvoja. Navedeni testovi slušnog procesiranja su dio baterije Testa PSP-1, ponavljanja riječi PredČip testa, a lista besmislenih riječi je preuzeta uz suglasnost autora. Sudionici ispitivanja bili su djeca s dijagnosticiranim razvojnim jezičnim poremećajem kod kojih su bile prisutne i teškoće čitanja. Djeca tipičnog jezičnog razvoja bila su polaznici jedne osnovne škole u Gradu Zagrebu. Ovo pilot-istraživanje provedeno je na ukupno 30-ero djece, od kojih su njih 15-ero djeca s razvojnim jezičnim poremećajem i teškoćama čitanja. Ispitanici su bili izjednačeni po kronološkoj dobi, u rasponu od 9 do 10 godina. Rezultati istraživanja pokazuju da djeca s razvojnim jezičnim poremećajem i teškoćama čitanja postižu značajno lošije rezultate na svim ispitanim varijablama. Rezultati potvrđuju potrebu uvođenja specifičnih terapijskih postupaka usmjerenih razvijanju vještina slušanja u terapiju djece s jezičnim poremećajima i teškoćama čitanja.

Ključne riječi

slušno procesiranje, jezični poremećaj, fonološke sposobnosti

Hrčak ID:

308613

URI

https://hrcak.srce.hr/308613

Datum izdavanja:

9.10.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 472 *