Skip to the main content

Preliminary communication

PODUZEĆE KOJE UČI - FORMULA ZA 21. STOLJEĆE

Nataša Rupčić


Full text: croatian pdf 129 Kb

page 903-920

downloads: 4.785

cite


Abstract

Promjene u poduzeću i u njegovu okruženju u posljednjem su desetljeću postale konstantom. Poduzeće je neprekidno usmjereno na traženje načina kako poslove obavljati brže, kvalitetnije i uz manje troškove. Pritom najvažnije postaje usavršavati postojeće vještine, stjecati nova znanja i usavršavati postojeća. Poduzeće koje uči stvara klimu koja članove poduzeća potiče na učenje i na razvijanje potencijala. Poduzeće koje uči posebna je poslovna filozofija usmjerena prema oblikovanju poduzeća orijentiranog na zaposlene i na njihovo sudjelovanje u rješavanju problema. Da bi se konvencionalno poduzeće transformiralo prema poduzeću koje uči, potrebna je transformacija prema horizontalnoj organizacijskoj strukturi. Razmjerno prema fleksibilnosti organizacije provodi se i proces opunomoćenja. Isto je tako potrebno slijediti discipline učeće organizacije, posebno timski rad i sustavno mišljenje. Za transformaciju prema poduzeću koje uči potrebno je i efikasno vodstvo koje mora izgraditi zajedničku viziju, inicirati promjene i zaposlene motivirati na učenje. Poduzeća država u tranziciji, pa tako i hrvatska poduzeća, moraju se adaptirati na promjene u okruženju, a da bi to ostvarila potrebno je intenzivno ulagati u učenje i u razvijanje pojedinaca, odnosno ulagati u znanje koje je danas glavni izvor konkurentne prednosti i novostvorene vrijednosti. Stoga se hrvatska poduzeća jednako kao i poduzeća država u tranziciji moraju dobro upoznati s konceptom poduzeća koje uči, i sa smjernicama za njegovo oživotvorenje da bi što prije mogla poduzeti potrebne aktivnosti za jačanje intelektualnog kapitala i transformaciju prema poduzeću koje uči.

Keywords

Hrčak ID:

28384

URI

https://hrcak.srce.hr/28384

Publication date:

15.10.2002.

Article data in other languages: english

Visits: 7.410 *