Pregledni rad
https://doi.org/10.26800/LV-145-supl5-10
Rani znakovi kašnjenja u govorno-jezičnom i komunikacijskom razvoju
Katarina Pavičić Dokoza
orcid.org/0000-0002-9918-7906
; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG Zagreb
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Jezični razvoj složen je proces koji proizlazi iz interakcije bioloških, kognitivnih i okolišnih čimbenika. Većina djece prolazi kroz prirodan razvojni put, usvajajući pravilne komunikacijske obrasce, kombinirajući produkciju gesta s verbalnom produkcijom, razvijajući razumijevanje konteksta i morfosintaktičke vještine. Općenito se smatra da je osnova materinskog jezika usvojena do četvrte godine života. Međutim, postoji podskup djece koja, unatoč urednom perifernom slušnom statusu, odsutnosti neuroloških deficita i poticajnom okruženju, pokazuju
usporen jezični i komunikacijski razvoj. Ovaj rad pruža pregled istraživanja koja su istraživala rane simptome i tzv. rizične čimbenike koji doprinose jezično-komunikacijskom poremećaju, s ciljem rane identifikacije poremećaja i provođenja diferencijalnodijagnostičkog postupka. Također se pružaju podatci o prevalenciji, preklapajućim simptomima između različitih poremećaja i vremenskim okvirima unutar kojih se očekuje pojava određenih ponašanja koja upućuju na dinamiku jezičnog i govornog razvoja. Svrha je rada pružiti dublje razumijevanje ove kompleksne teme te potaknuti rano prepoznavanje i pravilnu dijagnozu jezično-komunikacijskih poremećaja u djece.
Ključne riječi
JEZIČNI RAZVOJ; RIZIČNI ČIMBENICI; DIFERENCIJALNODIJAGNOSTIČKI PROCES
Hrčak ID:
308998
URI
Datum izdavanja:
10.10.2023.
Posjeta: 1.238 *