Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22210/strjez/52-1/5
Ciljevi, ishodi i potrebe studenata u nastavi engleskoga kao jezika struke
Adriana Petra Blažević
orcid.org/0000-0002-4871-7794
; Croatia Umjetnička akademija u Splitu, Hrvatska
Mara Ruža Blažević
orcid.org/0000-0002-6068-0445
; Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split, Hrvatska
Sažetak
Zbog porasta interesa za usvajanje engleskoga jezika u profesionalnim kontekstima, također
je porasla potreba za redefiniranjem nastavnih ishoda i ciljeva u kontekstu aktualnih potreba
studenata u stručnim okružjima. Shodno tome, cilj ovoga rada bila je analiza aktualnih
nastavnih ciljeva i ishoda nastave engleskoga kao jezika struke. Nadalje, istraživanje je za
cilj također imalo razumijevanje stavova profesorica prema mnogim izazovnim aspektima
predavanja engleskoga jezika struke. U svrhu postizanja istraživačkoga cilja, izvedbeni planovi
i nastavni materijali četiriju sveučilišnih kolegija engleskoga jezika struke podvrgnuti
su analizi. Osim toga, provedena su četiri polustrukturirana intervjua u svrhu razumijevanja
procesa izrade i provedbe kolegija engleskoga jezika struke u hrvatskim kontekstima. Iako su
rezultati istraživanja ukazali na relativnu dosljednost između nastavnih ishoda engleskoga
jezika struke i suvremenih istraživanja unutar različitih okupacijskih sfera, u određenim nastavnim
kontekstima engleskoga jezika struke izostaje interes za razvoj međuljudskih komunikacijskih
vještina i međukulturalne kompetencije. Štoviše, pokazalo se kako profesorima
engleskoga jezika struke nisu omogućeni adekvatni resursi u procesu svladavanja tehničke
terminologije te razumijevanja i odabira nastavnih materijala. Konačno, učenička autonomija
u kontekstu mnogobrojnih i heterogenih studentskih populacija, prema rezultatima ovoga
istraživanja, još uvijek ostaje neostvareni ideal u nastavi engleskoga jezika struke u Hrvatskoj.
Ključne riječi
engleski jezik struke; nastavni ciljevi; nastavni ishodi; potrebe studenata; stavovi profesorica
Hrčak ID:
309152
URI
Datum izdavanja:
23.10.2023.
Posjeta: 934 *