Medicina, Vol. 59 No. 4, 2023.
Pregledni rad
https://doi.org/10.21860/medflum2023_309421
Unaprjeđenje nastavničkih kompetencija na Medicinskom fakultetu u Rijeci
Nina Pereza
; Sveučilište u Rijeci, Medicinski fakultet, Centar za unapređenje nastavničkih kompetencija i komunikacijskih vještina, Rijeka, Hrvatska; Sveučilište u Rijeci, Medicinski fakultet, Zavod za medicinsku biologiju i genetiku, Rijeka, Hrvatska
*
Jasenka Mršić-Pelčić
; Sveučilište u Rijeci, Medicinski fakultet, Centar za unapređenje nastavničkih kompetencija i komunikacijskih vještina, Rijeka, Hrvatska; Sveučilište u Rijeci, Medicinski fakultet, Zavod za temeljnu i kliničku farmakologiju s toksikologijom, Rijeka, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Unaprjeđenje nastavničkih kompetencija u medicinskoj izobrazbi dio je šireg sustava profesionalnog razvoja djelatnika, poznatog i kao faculty development, odnosno usmjerene strategije visokoškolske ustanove u stjecanju znanja, vještina i stavova za usavršavanje u temeljnim djelatnostima institucije, uključujući nastavnički rad, metodologiju znanstveno-istraživačkog rada i rukovodećeg djelovanja. Organizirane strategije, uključujući provođenje edukacija i različitih profesionalnih aktivnosti, posebice su važne i razvijene u zdravstvenoj profesiji, a ostvaruju se osnivanjem zasebnih, istoimenih ustrojbenih jedinica, poput ureda, centara ili katedri. U modernoj medicinskoj izobrazbi od ključne je važnosti da svaka visokoškolska ustanova ima centraliziranu strategiju upravljanja profesionalnim razvojem nastavnika, koji treba biti usklađen s vizijom i misijom razvoja fakulteta, odnosno zasebnim resorima nastave i kontrole kvalitete. U ovom preglednom članku bit će opisano djelovanje Centra za unaprjeđenje nastavničkih kompetencija i komunikacijskih vještina Medicinskog fakulteta u Rijeci, kao osnovne ustrojstvene jedinice koja na organiziran i sustavan način skrbi o unaprjeđenju nastavničkih kompetencija na navedenoj instituciji od 2017. godine. Također, bit će prikazane edukacijske aktivnosti koje se u okviru Centra provode od navedene godine, uključujući program cjeloživotnog obrazovanja Stjecanje i unaprjeđivanje kompetencija za poučavanje u medicinskoj nastavi, tečajeve Osnove rada u sustavu za upravljanje učenjem na daljinu Merlin, Pripremni tečaj engleskog jezika za nastavnike, Engleski kao jezik visokoškolske nastave u medicini (EJVINMed) i Poučavanje u kliničkoj simulaciji. Poseban naglasak bit će stavljen na temeljni program za unaprjeđenje nastavničkih kompetencija na Medicinskom fakultetu u Rijeci, Moderna i praktična medicinska edukacija, koji se provodi od 2022. godine. Naposljetku, u članku će biti spomenute i ostale aktivnosti Centra, poput provođenja suradničke procjene i djelovanja Studentske sekcije.
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje; medicinska edukacija; medicinska izobrazba; nastavničke kompetencije; poučavanje; tečaj
Hrčak ID:
309421
URI
Datum izdavanja:
1.12.2023.
Posjeta: 829 *