Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21860/medflum2023_309430

Pacijent u centru – poboljšanje ishoda liječenja edukacijom pacijenata

Jadranka Jančić Babić ; PharmaS, Zagreb, Hrvatska *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 2.796 Kb

str. 438-442

preuzimanja: 347

citiraj


Sažetak

Cilj ovog preglednog članka je utvrditi ima li kvaliteta komunikacije liječnika i pacijenta te zdravstvena pismenost pacijenta značajnu razliku u zdravstvenim ishodima liječenja pacijenata. Postoji jasna pretpostavka u literaturi da niska zdravstvena pismenost i neadekvatna komunikacija pacijenata i zdravstvenih djelatnika dovodi do neodgovarajućeg korištenja zdravstvene skrbi, s posljedično lošijim ishodima bolesti. Većina pregledanih studija pokazala je korelaciju između učinkovite komunikacije liječnika i pacijenta i poboljšanih zdravstvenih ishoda pacijenata. Stoga zdravstveni djelatnici imaju dužnost informirati i educirati pacijente o tome kako postići zdravlje i dobrobit, a pacijenti imaju potencijal da utječu na odnos pacijenta i liječnika, na njihovu uzajamna korist s ciljem poboljšanja ishoda zdravstvene skrbi.

Ključne riječi

edukacija; klinički ishod liječenja; kvaliteta života; pacijent; zdravstveni djelatnici; zdravstvena pismenost

Hrčak ID:

309430

URI

https://hrcak.srce.hr/309430

Datum izdavanja:

1.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 891 *