Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.21860/medflum2023_309615

Učenje usmjereno na studenta u kontekstu vanjskog osiguravanja kvalitete

Irena Petrušić ; Agencija za znanost i visoko obrazovanje, Zagreb, Hrvatska *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 2.914 Kb

str. 504-509

preuzimanja: 243

citiraj


Sažetak

Cilj: Cilj analize institucijskih dimenzija kvalitete koji se odnose na učenje usmjereno na studenta proizašlih iz institucionalnih akreditacijskih izvješća jest ukazati na institucionalne prakse i prepreke povezane s njihovom provedbom i poboljšanjem. Metode: U istraživanju je primijenjena analiza sadržaja koja omogućuje ekstrakciju elemenata teksta te njegovu naknadnu analizu i sistematizaciju. Teme proizašle iz ekstrakcije analiziranih dijelova izvješća odnose se na tematske cjeline koje su se dalje organizirane i sustavnije analizirane. Rezultati: Iz kvalitativnih podataka korištenih za analizu sadržaja proizašle su tri teme koje, u svojoj biti, pokrivaju suštinske institucijske dimenzije: poučavanje, učenje te institucijsko upravljanje. Kako pokazuju nalazi, učenje usmjereno na studenta je prisutan na hrvatskim sveučilištima u različitim oblicima, no još uvijek nedostaje sustavan pristup njegovoj provedbi i evaluaciji. Zaključci: Institucijski mehanizmi za osiguravanje kvalitete usmjereni na poticanje autonomije i odgovornosti studentskog učenja u konačnici dovode do poboljšanja institucijske kvalitete te bi visoka učilišta trebala razmotriti provedbu ovog pristupa na usklađeniji i sustavniji način.

Ključne riječi

akreditacijski standardi; osiguravanje kvalitete; osiguravanje kvalitete nastave; učenje usmjereno na studenta

Hrčak ID:

309615

URI

https://hrcak.srce.hr/309615

Datum izdavanja:

1.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 717 *