Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.47960/2712-0457.2023.1.5.55
UTJECAJ USPJEHA U SPORTU NA MEDIJSKO PRAĆENJE
Krešimir Lacković
orcid.org/0000-0002-9390-6412
; Sveučilište Sjever, Koprivnica, Hrvatska
*
Ivan Pavić
orcid.org/0009-0005-1510-0041
; Sveučilište Sjever, Koprivnica, Hrvatska
Gordana Tkalec
orcid.org/0000-0001-9921-1470
; Sveučilište Sjever, Koprivnica, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Sport je jedna od rijetkih rubrika u medijima u kojoj „dobra vijest“ povećava zanimanje publike za sportski sadržaj. Pobjeda i ostvareni rezultati u sportu smatraju se dobrim vijestima koje su sve manje zastupljene u suvremenim medijima. Cilj je rada prikazati utjecaj sportskoga uspjeha na medijsko praćenje i povećano zanimanje u medijima na primjerima ostvarivanja značajnih sportskih rezultata. Glavna je hipoteza rada da ostvaren uspjeh u sportu povećava zanimanje publike. U tome su smislu definirani sportski uspjeh te postupci i tehnike stvaranja publiciteta sportaša i sportskih organizacija, što je preduvjet za kasnije istraživanje. U radu su analizirani različiti mediji i njihov sadržaj za vrijeme natjecanja u kojima su hrvatski sportaši ostvarili sportski uspjeh. Uz to analizirana je čitanost tekstova objavljenih tijekom sličnih natjecanja u kojima je očekivani rezultat izostao. Osim analize sadržaja hrvatskih medija za potvrdu hipoteze preuzete su i analize iz drugih internetskih izvora. Uz metodu analize sadržaja primijenjene su kvantitativna i komparativna metoda s egzaktnim podatcima. U manjoj mjeri korištena je kvalitativna metoda kako bi se u tekstovima prepoznao uspjeh ili neuspjeh kao dobra ili loša vijest. Rezultati i rasprava pokazuju ispravnost cilja istraživanja i postavljene hipoteze.
Ključne riječi
sportski mediji, uspjeh, publicitet praćenost, google trends
Hrčak ID:
309906
URI
Datum izdavanja:
30.6.2023.
Posjeta: 812 *