Skip to the main content

Review article

MEDIJI I ODNOSI S JAVNOŠĆU – TEORIJSKI PRIKAZI M. MCLUHANA I E. L. BERNAYSA

Franjo Takač orcid id orcid.org/0000-0002-1853-3986 ; University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
Vladimir Vegar orcid id orcid.org/0009-0006-6676-243X ; University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina


Full text: croatian pdf 112 Kb

versions

page 101-109

downloads: 106

cite

Full text: english pdf 169 Kb

versions

page 109-109

downloads: 24

cite


Abstract

Ovaj rad prikazuje teorijske aspekte bavljenja medijima i odnosima s javnošću dvaju velikana, Marshalla McLuhana i Edwarda L. Bernaysa, čiji se stručni rad istovremeno približava, dodiruje, a potom udaljava na dijametralno suprotne strane. Prvi se bavi teorijom medija s ciljem informiranja javnosti, a drugi teorijom i strategijom medijskih sadržaja kojima je cilj formirati javnost. McLuhan kao medijski prorok koji je prvi predvidio internet i umreženo društvo prožeto novim tehnologijama te Bernays kao utemeljitelj odnosa s javnošću koji je zaslužan za brojne društvene trendove zasigurno su obilježili društvo u cjelini i pokazali smjer, dali upute i inspiraciju brojnim profesionalcima koji danas obogaćuju društvo i dalje potiču razvoj medija i odnosa s javnošću.

Keywords

mediji; odnosi s javnošću; McLuhan; Bernays

Hrčak ID:

309922

URI

https://hrcak.srce.hr/309922

Publication date:

1.11.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 221 *